Senaste nytt

AMEX Bjud in och få 25 % större belöning (gäller tom 6/11-2019)

Visst var det gratis SAS Amex Premium i ett helt år för den värvade förra (eller kampanjan innan den förra?) kampanjen?

Nu är det enligt hemsidan en månadskostnad på 100 eller 400 kronor per månad för Premium respektive Elite. Mitt kort drar fortfarande en engångskostnad på 4000 kr för hela året. Görs dragningen varje månad eller har de bara skrivit månadskostnad för att förtydliga kostnaden?

Sen funderar jag på att bjuda in sambon till Premium och själv skaffa ett Premium istället för att ha Elite. Kostnaden för kortet halveras (200kr/mån istället för 400 kr/mån). Vad är det jag missar förutom lite lägre poängintjäning, alltid eurobonus silver med Elite och att vi får hantera dubbla fakturor med 2 Premium?

Jag får ju fortfarande in 2 vouchers på 300k SEK spendering.

• Gilla
Reactions: Gus
Sen funderar jag på att bjuda in sambon till Premium och själv skaffa ett Premium istället för att ha Elite. Kostnaden för kortet halveras (200kr/mån istället för 400 kr/mån). Vad är det jag missar förutom lite lägre poängintjäning, alltid eurobonus silver med Elite och att vi får hantera dubbla fakturor med 2 Premium?

Jag får ju fortfarande in 2 vouchers på 300k SEK spendering.

Det du/ni missar är ju 25% av poängen. Spenderar ni 300k så blir det 15000 mindre EB-poäng.
Det är ju också inte själva silverstatusen som lockar mest, utan att det blir en lägre tröskel upp till gold (eller diamond).
Om det är värt 2000 kr/år får man avgöra själv.

Det du/ni missar är ju 25% av poängen. Spenderar ni 300k så blir det 15000 mindre EB-poäng.
Det är ju också inte själva silverstatusen som lockar mest, utan att det blir en lägre tröskel upp till gold (eller diamond).
Om det är värt 2000 kr/år får man avgöra själv.

Kanske poängen som är viktigast. 15000 poäng på 2000 SEK ger 1 poäng/0,13 kronor. Skulle ni säga att det generellt är en bra poängkurs?

Kanske poängen som är viktigast. 15000 poäng på 2000 SEK ger 1 poäng/0,13 kronor. Skulle ni säga att det generellt är en bra poängkurs?
Generellt nej med knapp marginal då "den allmänt vedertagna värderingen" är 10 öre per poäng. Om det är bra kurs för er kan bara ni avgöra.

Saknar man typ 15 K poäng till drömresan, som bara går att boka idag eftersom linjen läggs ner och vouchern brinner inne imorgon, är priset jättebra...

Last edited:
Tack! Någon som vet vad som gäller om den som värvas väljer ett Eurobonuskopplat Amex? Dvs hur många membership rewards får man för att värva till ex SAS Amex Elite

upload_2019-10-17_16-41-45.png

Jag värvade en vän som tyvärr gick via Amex egen sajt i stället för min länk på grund av missförstånd (men jag stod för kundrekryteringen). Han fick kortet i går, ringde Amex men det gick ej att värva retroaktivt. Då sade han upp kortet och gjorde en ny ansökan på rätt sätt.

Vad tror ni om chansen att vi ska få bonusen? Tekniskt sett har han ju haft ett Amexkort tidigare och är ej ny kund om man är strikt. Någon med aktuell erfarenhet att dela med sig av?

Last edited:
Finns det något sätt att se hur många man har bjudit in totalt? Om man vill dubbelkolla att man fått in poängen för alla inbjudningar. Historiken går bara ett par månader tillbaka.

Toppen