Senaste nytt

Ge bort guld/silver som EBD/EBG - vad gäller

Tack , Sorry om jag var rörig , men kan jag räkna med grace perioden efter mars nästa år? För kan jag det då kan jag blir guld minst få behålla mitt silver

Tack , Sorry om jag var rörig , men kan jag räkna med grace perioden efter mars nästa år? För kan jag det då kan jag blir guld minst få behålla mitt silver
Det är vad du tjänar in under din kvalificeringsperiod som avgör vilken status du får, inte vad du tjänar in efter. Med ett undantag: Eventuella baspoäng som du under vissa förutsättningar kan köpa, dom bakdateras 123 dagar.

Jag är Ebg för första gången. Min kval period går ut 30 november, alltså väldigt snart. Vad är det som gäller. Kan jag ge bort ett silverkort både idag, och tex den 1 december?

Antingen är folk så duktiga och redan fattar det här så det inte behövs någon uppdatering, eller så finns det en annan tråd som är mer up-to-date? :)

Hur som helst... jag är EBG till 31/1 och därefter EBG igen.
Min fru är EBB nu (glömde ge bort EBS förra året) och hennes period är till 30/6.
Spelar det någon större roll när jag ger bort EBS till henne?

Antingen är folk så duktiga och redan fattar det här så det inte behövs någon uppdatering, eller så finns det en annan tråd som är mer up-to-date? :)

Hur som helst... jag är EBG till 31/1 och därefter EBG igen.
Min fru är EBB nu (glömde ge bort EBS förra året) och hennes period är till 30/6.
Spelar det någon större roll när jag ger bort EBS till henne?
Ifall du ger det nu, så får hon EBS till och med 2026/09. Innevarande, nästa hela period + 3 mån.
Ifall du get det i juli så får hon EBS till och med 2027/09. Om du INTE tror du kommer återkvala till EBG så skulle jag spara tills hon är på sin nya period, så hon får maximal nytta.
Men då kan du ge EBS till någon annan idag, ännu på ditt innevarande år?

Ifall du kvalar för EBG igen, så är en sak du kan göra att ge henne status nu, sedan ge någon annan EBS i nästa period (25/01-26/01), och så ger du till din fru igen. MEN, jag vet inte om man kan ge till någon som redan har status med syfte att förlänga, så du skulle behöva vänta till 2026/10 för att ge den, kanske?
Man får gärna rätta ifall jag tänkt snett här.

Den här frågan har ställts på vissa håll i tråden redan, men får inte riktigt klarhet i det. Jag blev Diamond nyligen och min kvalificeringsperiod går ut den 30 juni i år. Jag förstår att jag kan ge bort SAS guld som en av mina förmåner. Om jag gör detta nu, kan jag då ge bort ett SAS guld igen efter den 30 juni i år?

Den här frågan har ställts på vissa håll i tråden redan, men får inte riktigt klarhet i det. Jag blev Diamond nyligen och min kvalificeringsperiod går ut den 30 juni i år. Jag förstår att jag kan ge bort SAS guld som en av mina förmåner. Om jag gör detta nu, kan jag då ge bort ett SAS guld igen efter den 30 juni i år?
Du kan bara ge bort ett till EBG om du kvalificerar till EBD igen under nästa period.

Toppen