Senaste nytt

Ändring av datum SAS Go Light

Vi har en bokning till NY i Mars som vi köpte till billigast möjliga pris i Go Light för ett par månader sen. Nu har det såklart blivit så att vi inte kan flyga i Mars, och då behöver boka om flighten till senast mitten Jan.

Jag antar att det inte går att komma ifrån ombokningsavgiften på 3000 kr + överskridande del på de nya biljetterna. Är det värt att försöka sälja biljetterna/byta namn?

Eller får man bara casha upp? Snål som man var! :)

Vi har en bokning till NY i Mars som vi köpte till billigast möjliga pris i Go Light för ett par månader sen. Nu har det såklart blivit så att vi inte kan flyga i Mars, och då behöver boka om flighten till senast mitten Jan.

Jag antar att det inte går att komma ifrån ombokningsavgiften på 3000 kr + överskridande del på de nya biljetterna. Är det värt att försöka sälja biljetterna/byta namn?

Eller får man bara casha upp? Snål som man var! :)
Namnbyte kostar bara 150SEK / person, så sälja dom kan absolut vara en idé.
SAS är faktiskt riktigt frikostig då det gäller namnbyte!

Edit: insåg att 150SEK gäller bonus biljetter, vanliga verkar kosta 600SEK. Dock fortfarande en smart idé att sälja.

Jag tolkar det som att ni har 2 stycken t/r till NYC i mars. Utan att veta vad biljetterna kostade (jag gissar på 3000 SEK / person) så kan man tänka sig att det kostar 600 SEK per person och flygning att ändra namn, vilket innebär en kostnad av 2400 (mot de "6000" som ni har lagt) -- om ni då försöker sälja dem för kanske 4400 så kan ni "räkna hem" 2000 kronor av de 6000 som ni lagt, och därmed "bara" göra en förlust om 4000 kronor. Kunde ju vara värt ett försök (hellre än att låta biljetterna brinna inne)!

Jag tolkar det som att ni har 2 stycken t/r till NYC i mars. Utan att veta vad biljetterna kostade (jag gissar på 3000 SEK / person) så kan man tänka sig att det kostar 600 SEK per person och flygning att ändra namn, vilket innebär en kostnad av 2400 (mot de "6000" som ni har lagt) -- om ni då försöker sälja dem för kanske 4400 så kan ni "räkna hem" 2000 kronor av de 6000 som ni lagt, och därmed "bara" göra en förlust om 4000 kronor. Kunde ju vara värt ett försök (hellre än att låta biljetterna brinna inne)!

Avgift for namnandring ar per person och biljett, inte flygning. Sa kostnad att byta namn for 2 biljetter ar 1200 SEK.

Avgift for namnandring ar per person och biljett, inte flygning. Sa kostnad att byta namn for 2 biljetter ar 1200 SEK.

Haha, ja jag försökte reda ut det innan jag skrev.
Jag kom hit: Boka om eller ändra din biljett | SAS

Och ser att på ett ställe står det "Avgifter från 600 DKK/NOK/SEK, 65 EUR, 71 USD per person och flygning", och på ett ställe står det bara "Det kostar 600 DKK, 600 NOK, 600 SEK, 65 EUR, 71 USD per biljett att ändra namn på biljetten." Jag visste inte hur jag skulle tolka det, så jag chansade på det sämre alternativet av de två. Bra klargörande @igelkotten, då blev det ju "billigare att sälja biljetten"! :)

Ja, skatter far man alltid tillbaka. Gor det relativt ofta eftersom jag alltid koper fel biljetter och ar for lat for att orka lagga ut de har for forsaljning.

Vilka skatter är det man får tillbaka då?

Har betalat detta:
Fare 322 kr
Taxes, fees and other charges 1026 kr
Domestic, international fees 1640 kr

Får man tillbaka 1026 kr per person då?

Toppen