Jag håller med. Ännu mer med de bolag som tar betalt i First...Modernt eller inte men jag tycker det är rent ut sagt sniket att ta extra betalt för WiFi om man reser i business.Om planet har tekniska möjligheter till WiFi förväntar jag mig att det ska ingå om jag betalar för dyr/dyraste biljett!
Ja, och det för bara fem flighter! Har lite svårt att se det moderna tänket i att överhuvudtaget ta betalt för en så (nu för tiden) basal tjänst som WiFi (iaf för statuskunder)
Kul med frågan om fast track med light-biljett och få med baspoäng till nästa år. Är ju ingen vinst i att behålla sin status lättare om statusen får färre och färre fördelar.
Den enda tryggheten att förlita sig på (just nu) är att EBG = *A Gold, vilket innebär att man blir erkänd som status-resenär värden över och att man kan förvänta sig vissa förmåner genom detta alldeles oavsett vad SAS pysslar med. Jag har tex svårt att se att SAS skulle ha möjlighet att hindra en SAS Go Light resenär att besöka en *A Gold Lounge. Åtminstone inte med gällande system. Men allt kan ändras, förstås.
Ja det blir ju lite name mismatch att man skulle behöva diamond för att bli star gold. Men samtidigt är det ju idag lättare att bli EBD än det för inte alltför länge sedan var att bli EBG.
Men ja, för att ta bort *A lounge måste det ändras regler centralt. Å andra sidan kan man göra något liknande vad tex United gjort - man kan låta bli att släppa in sina egna gold i sin egen lounge...
Här måste jag erkänna min brist på kunskap; menar du att om man har *A Gold genom United så kommer man inte in i deras lounge (på den meriten)? Det låter som ett dåligt skämt.
Samtidigt måste jag då passa på att fråga: är det en "United Lounge" som avses eller en "*A Gold Lounge"?
Korrekt. Men Star Alliance regler täcker kort utfärdade hos partners inom Star Alliance. SAS kan direkt styra över sina egna medlemmar i sina lounger, och United kan styra över sina medlemmar i sina lounger. Däremot kan SAS inte hindra en United *G-medlem tillgång till sin Star Gold Lounge.Min uppfattning, eventuellt felaktig, är att om vi tar ARN T5 som exempel så finns ju två lounger som båda tillhandahålls av SAS; den ena är en Business-lounge och den andra är en *A Gold lounge varpå jag trodde att man inte kunde begränsa tillträde till *A Gold loungen för någon som faktiskt flyger med ett *A flygbolag och har *A Gold i status?
Ja.Har jag fattat fel?
Skulle SAS i teorin kunna förhindra EBG på SAS Go Light biljett att komma in i *A Gold lounge på ARN T5?
Första "förmånen" är ju kanon. Om du bokar vår dyraste biljett så åka du åka med om du har tillräckligt hög status...Provade att köra igenom en gång till och nu var det lite andra frågor, den nedan om snacks/läsk är ju oroande för alla Diamondfikare
Visa bifogad bild 98530