Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

crown

Medlem
Finns det alltså en fördel med Visa jämfört med Mastercard?

Nej, egentligen är de likvärdiga. Men då de flesta kort i Sverige tenderar att vara Mastercard så har det varit trevligt med ett Visa-alternativ. Har stött på när jag varit i asien/sydamerika att ibland så har bara Visa fungerat och ibland bara Mastercard.

Highbury

Medlem
Då mest troligt ditt vanliga bank/kreditkort är ett Mastercard (undantaget Nordeas betalkort, Länsförsäkringar, norwegian och säkert nåt fler) så kan det vara bra att ha ett visa som alternativ!

Tonton

Medlem
Finns det alltså en fördel med Visa jämfört med Mastercard?

Definitivt - alltid bra att ha ett Mastercard OCH Visa.

Senast jag var på Bali med polaren så hade jag med mig 5 olika kort (3 amex och 2 Mastercard) - och jag hade svårt att ta ut pengar pga att många bankomater enbart accepterade Visa. Som tur är hade min polare ett Visa - så blev att swisha honom och låta han ta ut pengar istället.

Nu på min semester som jag kom hem ifrån igår så skulle jag säga att 80% av ställen jag betalade med kort på i Kazakhstan, Kirgistan, Uzbekistan (100% där) och Tajikistan, så fungerade enbart Visa - inte Mastercard.

Jag kommer alltid se till att ha med mig ett mastercard och visa i fortsättningen, oavsett var jag reser.

mha321

Medlem
Man blir lite nyfiken på vad visa gjort fel i Sverige (Skandinavien?). För några år sedan var ju nästan alla bankernas kort visa, och nu är det snart inga kvar...

Highbury

Medlem
Gissningsvis så har Mastercard kört en drive i Sverige och erbjudit billigare tjänster än visa för bankerna/kreditbolagen och visa har inte idas matcha det då Sverige är en liten marknad internationellt sett.

Homer

Medlem
Jag försökte lägga in Revolut VISA i ett hallon mobilabonnemang, det gick inte jag kom inte ens
till verifieringssteget "verified by VISA" utan fick medd.
"Medges Ej. Betalningen kunde inte genomföras."

Testade med ett Norwegian VISA och det gick utmärkt.

Revolut k-tjänst hade ingen förklaring "we can see the transaction as pending"
"you need to contact the merchant"

Kanske det här är förklaringen, men det borde ju de på kundtjänst veta och sagt det.
(ja, ja kundtjänst)

This is common problem with Revolut and you are correct as it does not support MasterCard 3D Secure code and Verified by VISA
Online payments don't seem to work - Revolut Community

Last edited:

Berglund

Medlem
@Homer det är som @M.K skriver ovan. Operatören Tre äger Hallon och man ska enigt uppgift endast ha stöd för nordiska kort, därmed går det inte att lägga in eller betala med Curve, Revolut (gratiskortet) eller liknande hos dessa.

Toppen