Senaste nytt

Bästa resväg till maldiverna

Hej!

Jag söker tips till vår kommande bröllopsresa i maj 2020 med destination maldiverna.

Vi har för närvarande awards biljetter i business med turkish men efter att ha läst runt lite här verkar det som att det borde finnas bättre alternativ att utnyttja våra poäng på.

Vi har ca 350 000 poäng och Amex voucher, skulle gärna flyga SQ first.

Resedatum ca 26:e maj - 3 juni (datumen är flexibla till senare).

Mina frågor är:

Hur hittar jag first class biljetter? Ringer Tallin?
Kan man ändra den nuvarande bokningen eller avboka den?
Tips på resvägar mottages gärna.
Om någon vet hur man söker efter dessa biljetter är jag tacksam för hjälp :)

Först och främst - grattis till giftermålet!

Hur hittar jag first class biljetter? Ringer Tallin?

Du kan söka First Class på flera ställen. SAS/Eurobonus visar inte First Class, men man kan använda andra lojalitetsbolags tillgänglighet för att söka. Personligen använder jag Awardfares.com för att söka alla mina bonusresor.

Kan man ändra den nuvarande bokningen eller avboka den?
Du kan göra båda!

I detta fallet rekommenderar jag er att göra en ombokning. Då kommer kostnaden bli 150kr per person samt eventuell mellanskillnad i skatterna (Det kan både bli billigare och dyrare) för den nya resvägen.

Tips på resvägar mottages gärna.

Du nämner SQ F som något du vill flyga. Min rekommendation då skulle vara att ringa SAS/Tallinn och fråga om tillgänglighet på rutterna LHR/FRA/ZRH-SIN för den tidsperioden ni tittar på. Det går inte att se tillgängligheten online någonstans.

En trevlig resrutt skulle isf vara ARN-LHR/FRA/ZRH-SIN-MLE - om du nu utgår från Stockholm.

Om någon vet hur man söker efter dessa biljetter är jag tacksam för hjälp :)

Som sagt - för att söka *A-awardbiljetter använder jag Awardfares.com

Singapore airlines har, enligt mig, inte så bra tider till och från Malé. Behåll Turkish är mitt förslag. Jag har själv bokat Turkish till Malé och kollade en hel del om jag kunde hitta något kul via Singapore. Jag kollade även på Europa-Singapore-Indien-Malé. Det helt klart bästa alternativet tycker jag är Turkish. De har perfekta tider.

Du kan söka First Class på flera ställen. SAS/Eurobonus visar inte First Class, men man kan använda andra lojalitetsbolags tillgänglighet för att söka. Personligen använder jag Awardfares.com för att söka alla mina bonusresor.

Du kan göra båda!

I detta fallet rekommenderar jag er att göra en ombokning. Då kommer kostnaden bli 150kr per person samt eventuell mellanskillnad i skatterna (Det kan både bli billigare och dyrare) för den nya resvägen.

Du nämner SQ F som något du vill flyga. Min rekommendation då skulle vara att ringa SAS/Tallinn och fråga om tillgänglighet på rutterna LHR/FRA/ZRH-SIN för den tidsperioden ni tittar på. Det går inte att se tillgängligheten online någonstans.

En trevlig resrutt skulle isf vara ARN-LHR/FRA/ZRH-SIN-MLE - om du nu utgår från Stockholm.

Det går alltså att åka F med SQ från Frankfurt med EB?

Du kan göra båda!

Tack för ditt informativa svar, blir ett samtal till tallin imorgon tror jag

Toppen