mha321
Medlem
Det är inte SEB som ger ut korten, det är SEB Kort. Det är såklart en del av samma koncern, men det har kanske någonstans med saken att göra om det är just det det handlar om...Sist jag kollade så var väl SEB en bank...?
Det är inte SEB som ger ut korten, det är SEB Kort. Det är såklart en del av samma koncern, men det har kanske någonstans med saken att göra om det är just det det handlar om...Sist jag kollade så var väl SEB en bank...?
Om jag har en kredit på 5000kr, men handlar för 15000 genom att göra extrainsättningar på 10000, vad skulle egentligen vara skillnaden med om jag handlar för 15000 med en kreditlimit på 15000? Det är fortfarande samma eurobonuspoäng som utbetalas. Larvigt kan jag tycka, men de har väl sina regler av en anledning....
Med risk för att vara ute och cykla kan det vara problematiskt för dem med insättningar i förväg eftersom deras verksamhet då liknar en bank. Och de är ett kreditinstitut, som saknar banktillstånd. Kan vara något sådan formalia. Rent pengamässigt är det ju samma sak, och ditt resonemang är helt rimligt ur ett penga-perspektiv.
Det var det jag gjorde, endast sänkte skulden, låg aldrig på plus. Detta har jag gjort i åratal med mitt vanliga seb kreditkort som jag hade innan jag skaffade detta.
Banktillstånd finnes: FöretagsregistretMed risk för att vara ute och cykla kan det vara problematiskt för dem med insättningar i förväg eftersom deras verksamhet då liknar en bank. Och de är ett kreditinstitut, som saknar banktillstånd. Kan vara något sådan formalia. Rent pengamässigt är det ju samma sak, och ditt resonemang är helt rimligt ur ett penga-perspektiv.
Jag tar tillbaka allt och hävdar motsatsen.Banktillstånd finnes: Företagsregistret
Till ditt försvar så trodde jag att du var rätt ute och tänkte likadant, jag kollade upp tillståndet för att bevisa min tes men så blev det inte...Jag tar tillbaka allt och hävdar motsatsen.
Måste ha tänkt på Amex.
SEB har väl varit bank i runda tal 100 år.Till ditt försvar så trodde jag att du var rätt ute och tänkte likadant, jag kollade upp tillståndet för att bevisa min tes men så blev det inte...
Trodde hela poängen men att den grenen heter SEB KORT var just för att särskilja från banken.