Senaste nytt

SAS Bygger ut fast track i Köpenhamn

Agö

Medlem
I måndags blev jag "tvingad" att gå igenom Premium-shopen efter fast tracken på Kastrup istället för den normala utgången. Utgår ifrån att detta inte blir permanent (avskyr att slussas ut genom en butik) utan bara är temporärt medan arbete med utbyggnaden pågår.
 

xmit

Medlem
Samma sak för mig i Tisdags, men jag utgår precis som du ifrån att det inte blir permanent utan enbart beror på att de håller på att bygga om.

Byggzonen låg delvis där den vanliga utgången tidigare låg så det är väl inte helt orimligt att det löser sig sedan.
 

NotRyan

Medlem
Att slussas ut genom en (taxfree-) butik är ju tidens melodi på flygplatserna, så tyvärr lär vi inte slippa det helt. Däremot blir det väl återgång till det normala i CPHs FT när dom är klar med utbyggnaden...

Mvh
/NotRyan
 

Tjaeng

Medlem
Pratades det inte om att det skulle bli en direktkanal mellan Fast Track och SAS-lounge? Om det sker kan jag mycket väl tänka mig att den enda alternativa vägen kommer att bli genom shoppen.
 

MrB

Medlem
Pratades det inte om att det skulle bli en direktkanal mellan Fast Track och SAS-lounge? Om det sker kan jag mycket väl tänka mig att den enda alternativa vägen kommer att bli genom shoppen.

Med tanke på hur nära det är till loungen idag kan jag inte påstå att jag känner något större behov av en direktkanal. Om de inte gör en rejält radikal ombyggnad (typ flyttar loungen) så lär det inte bli många meter shopyta man behöver passera. Eller har de tänkt att smälla upp butikshyllor redan efter metalldetektorn så att man kan shoppa loss medan man står och väntar på prylarna som röntgats? :rolleyes:
 

Agö

Medlem
Nu har man inkräktat även i loungen. En del av SL (mot maten till) är nu byggarbetsplats. Ska bli spännande att se vad det blir av detta.
 

jumbooze

Medlem
Vet någon vad Fast Trach har för öppettider på CPH, jag kollade med chatten och de sa:
De har öppet jämt på Köpenhamn, därför står det inga tider på hemsidan

Detta tror jag inte riktigt på, om någon har koll så finns de ju här :D

Jag är ute efter när den öppnar på en torsdag
 
Toppen