Värdelös kundkontakt hos Radisson

simonxyz

New member
Jag bokade en natt på Radisson Waterfront Stockholm och ville använda deras "Lägst prisgaranti".



Jag har provat att klicka på deras webbsida på 2 ställen. Funkar ej.



Jag mailade [email protected] för 4 dagar sedan och igen idag (då de skriver att de ska besvara mig inom 48 timmar och att jag ska höra av mig om de inte gör det). Inget svar.



Jag ringde dem igår på 08 50537246. Jag fick prata med 5 (!) personer. Alla bara slussade mig vidare till någon annan utan ett enda försök att förstå vad det handlade om. Sista personen jobbade på frontdesk på ett hotell i Sydafrika. Suck.



I morse skrev jag ett meddelande till Radisson på facebook (läst 09:29). Inget svar.



Vad göra?





screenshot-2019-09-24-at-14-54-38-png.97795






screenshot-2019-09-24-at-14-55-48-png.97796
 
Det här är en klassisk taktik på att trötta ut kunden så du till slut inte bryr dig om att försöka längre.



PÅ dem bara!
 
Hachans skrev:Det här är en klassisk taktik på att trötta ut kunden så du till slut inte bryr dig om att försöka längre.PÅ dem bara!Klicka för att utvidga...


Absolut, jag skulle behöva en annan kanal in bara. Någon som har ett telefonnummer eller email till någon hos Radisson som kan tänkas bry sig lite mer än de jag har provat?



EDIT: Jag glömde nämna att jag även har använt deras kontaktformulär här på https://www.radissonhotels.com/sv-se/contact-us
 
SimonXYZ skrev:Absolut, jag skulle behöva en annan kanal in bara. Någon som har ett telefonnummer eller email till någon hos Radisson som kan tänkas bry sig lite mer än de jag har provat?EDIT: Jag glömde nämna att jag även har använt deras kontaktformulär här påhttps://www.radissonhotels.com/sv-se/contact-usKlicka för att utvidga...
Jag har aldrig använt brg just men min erfarenhet är att de brukar vara sega på att svara på mail generellt.



På telefon har jag oftast fått bra service på "elite linjen" men det förutsätter status.



Prova att kontakta hotellet direkt och se om de kan göra något kanske?
 
Det vore intressant att veta caset. Du har bokat på deras sida och hittat bättre kostnad.
 
Precis, det är så de här garantierna brukar funka. Jag bokade online hos Radisson och hittade bättre pris hos Agoda. Många har det. T.ex. hotels.com och Hilton. Jag har använt hotels.coms många gånger och man får där svar med vändande post. Då det bättre priset kan försvinna snabb är det viktigt att dessa ärenden betas av i snabb takt, så som hotels.com gör.
 
Ska bo en natt på Radisson Royal Viking i Stockholm. Såg på hotels.com att de hade kampanj för fri parkering.



Kanon tänkte jag, hörde av mig till hotellet för att se om de kunde matcha erbjudandet och jag skulle kunna boka direkt med dem istället. Kostade någon hundring mindre men parkering kostar 500kr/dygn så tänkte att det borde de väl kunna fixa. Fick efter två dagar(!) svar.



Det gick inte för sig. Så jag bokade med fri parkering via Hotels.com istället.



Jag får erkänna att jag förstår inte riktigt hotellets resonemang i detta. Man vill hellre betala sina procent till Expedia/Hotels än att ta in bokningen själv? Är det något jag missar?
 
Hachans skrev:Jag får erkänna att jag förstår inte riktigt hotellets resonemang i detta. Man vill hellre betala sina procent till Expedia/Hotels än att ta in bokningen själv? Är det något jag missar?Klicka för att utvidga...
Den som har svarat har inte haft befogenhet att ändra priset. Då uppstår sådana här suboptimeringar.
 
Det brukar väl dessutom vad jag förstått finnas i hotellens avtal med hotels.com att de inte *får* matcha.



Går ju att ta sig runt men om du tex specifikt skrev att hotels.com hade ett sådant erbjudande är det nog betydligt svårare för dem att svara positivt.
 
Hachans skrev:Ska bo en natt på Radisson Royal Viking i Stockholm. Såg på hotels.com att de hade kampanj för fri parkering.Kanon tänkte jag, hörde av mig till hotellet för att se om de kunde matcha erbjudandet och jag skulle kunna boka direkt med dem istället. Kostade någon hundring mindre men parkering kostar 500kr/dygn så tänkte att det borde de väl kunna fixa. Fick efter två dagar(!) svar.Det gick inte för sig. Så jag bokade med fri parkering via Hotels.com istället.Jag får erkänna att jag förstår inte riktigt hotellets resonemang i detta. Man vill hellre betala sina procent till Expedia/Hotels än att ta in bokningen själv? Är det något jag missar?Klicka för att utvidga...


Har försökt 2-3 gånger med liknande manöver (dvs. matchning i förväg för vill inte gå genom en process med deras garanti i efterhand). Aldrig fungerat och alltid tagit lång tid. En gång snurrade det runt med jag vet inte hur många medarbetare innan någon kunde fatta negativt beslut.



Har guld hos Radisson via amex men när det skiljer 500+ per natt så ger jag hellre upp en osäker möjlighet till uppgradering och några poäng och tar det lägre priset direkt.
 
Jag hade nyligen en konversation mailledes med deras best rate guarantee. Fick först avslag med motiveringen att på Radissons rate så står det "free cancelation until 10th of december" medan rate på jämförelsesidan hade avbokningsregel "...before 11:59 pm 10th of december". När jag ifrågasatte detta så fick jag svar idag från annan "brg specialist" bad om ursäkt och menade på att de hade gjort fel bedömning och förutom det nya priset med ytterligare 25% rabatt så erbjöd de 10 000 poäng i kompensation.
 
Jag skickade ett mail till Radisson kundtjänst 29 mars, fick svar....29 maj, alltså det tog två månader att få svar! Hade till och med hunnit glömma att jag mailat. Det svaret löste inte ens problemet. Jag skrev till dem på Facebook också och där var de snabbare på att svara.
 
Back
Top