Senaste nytt

Hyrbil Beverly Hills eller LAX

BAS

Medlem
Kommer att bo 5 nätter i Beverly Hills i LA, för att sedan hyra en bil för en tripp till Las Vegas och grand canyon. Har kollat Hertz (har Amex platinum, så bra priser på Hertz), men urvalet av bilar i Beverly Hills är rätt begränsat. På LAX däremot har de massor att välja på.

Undrar om det är värt omvägen att ta en uber till flygplatsen för att hyra, eller är det bara dumt? Prismässigt är det ungefär detsamma, men troligen får man väl ändå inte den modellen som anges som typbil om man inte väljer att hyra med "garanterad modell". Men då väljer man ju å andra sidan bort möjligheten till uppgradering.

15-20 minuter är om det inte är någon annan trafik ute, är det i rusningstrafik så tar det minst det dubbla. 405:an som går till flygplatsen kallas inte världens största parkeringsplats utan anledning.

• Gilla
Reactions: BAS
Jag hade absolut åkt till flygplatsen. Gjorde det avvägandet själv i somras där valet stod mellan Avis ute i Miami Beach där jag bodde eller Lyft/Uber till MIA flygplats. Det blev flygplatsen och en synnerligen trevlig uppgradering istället för kvartersstationen som visserligen låg runt hörnan från hotellet men som hade ett högst begränsat utbud av bilar redan på webbsidan!

• Gilla
Ibland blir man till o med nedgraderad på kvartersstationer. Eftersom du ska åka långt så vill du ha en Chevrolet Taho eller ngt annat bekvämt. Så den extra timmen till flygplatsen är värt det. Hoppas allt går bra.

• Gilla
Hmm. Funderar på "American Muscle" Mustang GT / Camaro SS, 3300 för en vecka. Eller en Elite SUV, Cadillac XT5 eller motsvarande för 3500.

Svåra val. Kanske en cab... Eller en 911. Men 11000 kr känns lite mycket...

Lite uppföljning för intresseklubben att anteckna: Fick till slut tummen ur och bokade en bil från flygplatsen. Medan jag funderat har priserna fluktuerat rätt mycket, vissa upp, andra ner. Valet föll nu på en Fullsize SUV, (GMC Yukon eller motsvarande). $315.90 inklusive allt(???) känns rimligt.

Toppen