Senaste nytt

SAS After Work, 12 september i Stockholm

Reseladdare i gåva på vägen ut.
Mycket trevligt event men lite klent med information (vad jag nu hade förväntat mig för typ av information).

Nu blir det till att flyga in EBD nästa år också så man kan vara med på nästa AW.
0330b26b6a41cc038c3cdcf1218bc283.jpg
Trevligt. Borde stå "A Star Alliance founding member" Lite häftigt ändå att lilla SAS varit med och grundat världens största flygbolagsallians.

En bra deal för sas, att införa avbokningsavgift på alla sas awards när det är två linjer dom är svåra att hitta business på ;)

För mig får de mer än gärna införa avgifter på biljetterna eller göra awards helt oflexibla så poängen förbrukas. Det skulle stoppa okynnesbokandet bums och öppna upp mer tillgänglighet för de som inte har möjlighet att boka upp flera awards och sen boka av nära avresa.

För mig får de mer än gärna införa avgifter på biljetterna eller göra awards helt oflexibla så poängen förbrukas. Det skulle stoppa okynnesbokandet bums och öppna upp mer tillgänglighet för de som inte har möjlighet att boka upp flera awards och sen boka av nära avresa.
Exakt så är ju tanken fast dom uttryckte sig på lite annat sätt.

Så m.a.o ingen info om A350, A321NEO-LR eller nya longhaul destinationer? : / Lästes alla frågor från nätet upp och besvarades?
Inte alla frågor, men topp 15-20 togs upp under samtalet på scen i början på eventet. Han som undra varför man inte kom in i star alliance loungen i Manchester kommenterade till och med det (finns väl ingen *A lounge där, eller?)

De första awards jag bolar är inrikes till diverse konserter/event runt om i landet som jag tänker stt jag ev ska gå på. Många blir aldrig av pga prioriteringar i livet. Trist om denna förmånliga bokningsalternativet ska försvinna för att SAS släpper 0-2 platser på NRT/LAX.

Dom kanske ska börja införa avbokningsavgift på full flex biljetterna också...

Inga större nyheter att släppa nu verkar det som. Denna gång skulle det ju ändå kunnat blivit något om tex ny destination med tanke på A321/350 på väg in.
Annars lite omotiverat gnäll på avbokningsavgift för awards. Visst har det varit sjukt bra och jag har glatt utnyttjat det ett flertal gånger men det är ändå fullt förståligt att detta stramas åt. Förhoppningsvis ökar också tillgängligheten. Så länge det inte blir en ockeravgift köper jag det fullt ut.

Toppen