Senaste nytt

Incheckad skärm 27"

Vindpilen

Medlem
Hej,

Skulle behöva frakta bland annat en skärm (27") inom Europa och undrar om någon vet vad som gäller kring detta på ex. Lufthansa?

Jag skulle potentiellt kunna ordna emballage och checka in det som en kartong eller lägga den i en större resväska och se till att den är skyddad. När jag frågade SAS om detta för något år sedan sa de nej men vad säger Lufthansa? Någon som vet?

Optimalt hade så klart varit att ta detta som handbagage men då skärmen är större än 55x40x23 antar jag att svaret blir nej där.

Alternativ 3 är att skicka den med fraktbolag men då detta är ganska dyrt och jag ändå ska flyga samma sträcka undviker jag helst det om jag inte måste.

Tack!

Jag skulle säga originalemballage i en hård resväska packad tight vore bäst. Men går den sönder så får du ingen ersättning.

Orginalemballage finns tyvärr inte kvar. Fullt medveten om risken att den kan gå sönder utan ersättning men på SAS lät det mer som att de nekar att checka in den helt oavsett om jag tar ansvar eller inte.

på SAS lät det mer som att de nekar att checka in den helt oavsett om jag tar ansvar eller inte.
Om jag skulle ha packat in den i en resväska hade jag nog aldrig ens tänkt tanken på att fråga SAS om det var OK. Har svårt att se varför man inte skulle kunna checka in en bildskärm. Inga batterier eller annat farligt som jag kan se i alla fall. "Madrasserar" man ordentligt tror jag det ska mycket otur till om den går sönder.

Antar att vi pratar om en platt skärm och inte någon gammal "tjock-TV".

Om jag skulle ha packat in den i en resväska hade jag nog aldrig ens tänkt tanken på att fråga SAS om det var OK. Har svårt att se varför man inte skulle kunna checka in en bildskärm. Inga batterier eller annat farligt som jag kan se i alla fall. "Madrasserar" man ordentligt tror jag det ska mycket otur till om den går sönder.

Antar att vi pratar om en platt skärm och inte någon gammal "tjock-TV".
Ja det ligger väl något i det. Gäller en 27" LED skärm så ja tunn

Riktigt dumt att jag inte har kvar originalemballage men men

Orginalkartongerna till skärmar brukar var gjorda så att skärmytan skyddas väl så att inget trycker på skärmens framsida. Det är ganska lätt att skada en skärm så att man får ljusare eller mörkare fält på skärmen.

Med lite googlande så hittade jag theflightcasecompany som verkar ha modellspecifika cases för 200-300 GBP.

Toppen