Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Senator

Moderator
Att det ingår. Det betyder dock inte att det är gratis, det är inkluderat i din kortavgift. Menar du att en meny är att anses som en annons och att man därmed lockar och uppmanar till alkoholkonsumtion? (Som ej är tillåtet enlighet lagen). Hur fungerar isåfall ”Happy Hour” eller välkomstdrink/dryckesvoucher vid hotellinchecking?

Jag säger inte att du har fel, men tycker det låter långsökt.

Det långsökta här är att kortavgiften skulle anses som en form av betalning av alkohol Särkilt eftersom det är två helt olika juridiska personer som tar betalt och utför.

Jag väljer att skydda källor och exakta detaljer i ett publikt forum, så fundera på hur många svenska verksamheter har publicerat information som säger att gratis alkohol ingår i ett erbjudande. Jag lämnar frågan där.
 

LPC123

Medlem
Det långsökta här är att kortavgiften skulle anses som en form av betalning av alkohol Särkilt eftersom det är två helt olika juridiska personer som tar betalt och utför.

Jag väljer att skydda källor och exakta detaljer i ett publikt forum, så fundera på hur många svenska verksamheter har publicerat information som säger att gratis alkohol ingår i ett erbjudande. Jag lämnar frågan där.

Men detta är väll airside och där gäller inte Svensk alkohollag. Här börjar man ju servera alkohol redan vid 5tiden och det är inte tillåtet i Sverige, kl11 gäller ju då så det borde inte vara några problem att skriva ut på menyn. På restaurang är ju dryckesleverantörerna dom ända som kan skylta med sina varumärken. Alla andra har det tuffare. Vem frågar vilket märke det är på burgaren du äter? Tex
 

Hachans

Medlem
Men detta är väll airside och där gäller inte Svensk alkohollag. Här börjar man ju servera alkohol redan vid 5tiden och det är inte tillåtet i Sverige, kl11 gäller ju då så det borde inte vara några problem att skriva ut på menyn. På restaurang är ju dryckesleverantörerna dom ända som kan skylta med sina varumärken. Alla andra har det tuffare. Vem frågar vilket märke det är på burgaren du äter? Tex

Jodå, svensk alkohollag gäller. Man kan besluta om undantag. En flygplats är ingen internationell frizon utan lagar och regler.

Se kapitel 8, paragraf 19.
 

Mediana

Medlem
Här kommer menyn. Den är giltig någon vecka till.
D5649FBB-D2A4-4690-8005-A1D662B0E9A7.jpeg
 

Asverde

Medlem
Här kommer menyn. Den är giltig någon vecka till. Visa bifogad bild 97256

Jag testade laxen med fläsklägg igår. Servitrisen marknadsförde den som en hälsosammare rätt för oss som försöker dra ner på kolhydraterna. Tog 20 minuter att få in, men väl värd att vänta på. Fantastisk god, rekommenderas varmt!
 

Attachments

  • 20190907_101848.jpg
    20190907_101848.jpg
    52,9 KB · Visningar: 231

Mediana

Medlem
Min pannbiff var strålande god igår och jag gillar inte ens pannbiff i vanliga fall. Åkte på en nit med tortellinin förra gången, då den helt saknade salt och kryddor. De mest tråkiga jag ätit. Hade beställt in något annat om jag inte var så tidspressad. Vi lämnade maten och då gullar jag verkligen tortellinin i vanliga fall.
Saknar dock laxsalladen. Den får gärna komma tillbaka.
 
Toppen