Senaste nytt

Var befinner jag mig?

Det får någon annan ta, annars får jag sitta och googlebildsöka igenom varenda större stad i landet ;) Den mörka stenen skulle kunna tyda på att det handlar om vulkantäta centrala Mexiko...nä jag vet inte.

Jag gick faktiskt vidare på min egen fundering och hoppade in bland vulkanerna...Pueblas katedral!

Nä nu måste jag jobba, det här ju farligt på riktigt :)

Ja, bilden är Pueblas katedral.
Visa bifogad bild 10173

Puebla är känd för sin sås, Mole Poblano och såsen serveras tillsammans med kyckling och ris.
Var är det03_2.jpg
(Ni får ursäkta för en skakig bild. Ni kan använda 3D glasögon för bättre upplevelse. :p)

Nästan omöjligt att ta sig dit (inte för en BC-medlem kanske:cool:). Först är man beroende av flyg till Lampedusa.... Och dessa finns bara på sommaren sedan Meridiana dragit in trafiken från Sicilien.

Annars kan man ju ta färjan från Porto Empedocle utanför Agrigento. Kanske en aktivitet för mig och familjen nästa sommar. Vi brukar ju hålla till 5 mil från Agrigento:)

den här tror jag är lätt..enligt uppgift skulle denna sal i bakgrunden vara den sal som är med i dom 3 första Harry Potter filmerna där dom har bland annat samling och middag..

Vilken stad är jag i och vilken byggnad är detta ?

a9pe1j.jpg

Jag har sett några av slotten från filmerna i Skottland när jag bodde där, men det här var inte en av dom. Men jag har för mig att jag dom spelade in något i Oxford.

Toppen