Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Har "övervakat" under ca 2 veckor massa flighter och även om dom har varit F8 så har dom inte släppt några platser ex Tyskland.

Som jag förstått det så är enkelresa alltid "dyrare" än tur och retur med poäng, har dock inte poäng för tur och retur i First. Undrar helt enkelt - vad skulle det kosta i poäng att boka 2 pers tur och retur med Lufthansa First till Asien och sen Economy hem? Kan ju inte se det då first inte verkar dyka upp i SAS egna sökverktyg.

Som jag förstått det så är enkelresa alltid "dyrare" än tur och retur med poäng, har dock inte poäng för tur och retur i First. Undrar helt enkelt - vad skulle det kosta i poäng att boka 2 pers tur och retur med Lufthansa First till Asien och sen Economy hem? Kan ju inte se det då first inte verkar dyka upp i SAS egna sökverktyg.
Läs poängtabellen? Det är halva priset för First och halva priset för ekonomi, per person. https://www.sas.se/eurobonus/poangtabeller/
2
25/2+90/2 = 157.5k poäng pp.

Tänkte åka ner till MEX i vår, vad är bästa upplägget enligt alla här? Boka i C från Frankfurt och sedan hoppas att dem släpper biljetter någon dag 14 dagar innan fram tills avresa? Bättre utbud från Frankan än Munchen? Om man läser kommentarerna här känns de som att F hem mer eller mindre är att glömma då dom inte släpper biljetter 14 dagar innan utan tidigast då?

Finns väl inget annat bolag man kan åka ner till Mexiko i F med? Räknar inte in United här då jag inte vill testa deras "polaris F" som jag inte hört något gott om. Har hittills betat av ANA, Singapore, Asiana och BA där alla de asiatiska är mil före BA. Känns som att bolagen kvar att testa är Thai, Lufthansa och Cathay och mot Mexiko är Lufthansa det enda alternativet?

Tänkte åka ner till MEX i vår, vad är bästa upplägget enligt alla här? Boka i C från Frankfurt och sedan hoppas att dem släpper biljetter någon dag 14 dagar innan fram tills avresa? Bättre utbud från Frankan än Munchen? Om man läser kommentarerna här känns de som att F hem mer eller mindre är att glömma då dom inte släpper biljetter 14 dagar innan utan tidigast då?

Finns väl inget annat bolag man kan åka ner till Mexiko i F med? Räknar inte in United här då jag inte vill testa deras "polaris F" som jag inte hört något gott om. Har hittills betat av ANA, Singapore, Asiana och BA där alla de asiatiska är mil före BA. Känns som att bolagen kvar att testa är Thai, Lufthansa och Cathay och mot Mexiko är Lufthansa det enda alternativet?
Du har fattat rätt. Enda är att det inte går att förutse när Lufthansa släpper biljetterna, så det är möjligt att du kan boka både tur och retur om du har lite flyt.

Har en tur med Turkish i C till Cancun. Det verkar öppna sig alternativ med LH F.
Vilken rutt skulle ni välja?
Obs - ska säga att vi bara flugit 747 1A-K i nosen med badanka i FCT så vi har det som referens... :)

Aktuella alternativen (resten ger för lite tid i FCT)
- FRA- MEX 747, finns dock ej award CUN-MEX så man får köpa själv.
- FRA-BOG A340, award Avianca finns i C vidare till CUN ca 3h40min.
- MUC-MIA A380, Lite tid i FCT. ej award MIA-CUN så man får köpa själv. Går dock att köra award med Copa via PTY men det blir en lite för stökig omväg om inte stan är något man verkligen inte får missa en kväll i.
- FRA IAH 747, award med United i C till CUN,men knappt nån tid i FCT då avgång är 10.15

Sen finns ju fler dest i Nordamerika dit LH flyger med F men då blir det en rätt lång sträcka att kånka United etc till CUN och det är inte så lockande.
Nån annan kreativ lösning? :)

Vilken rutt skulle ni välja utifrån upplevelse ombord/flygplanstyp om inte FRA MEX funkar?
Jag tänker också utifrån vilken stad som kan vara kul att besöka en kväll.
Tack!

Toppen