Vet att jag är ute i god tid men eftersom vi är totalt nybörjare på detta hoppas jag lära mig hur jag på bästa sätt ska fixa denna bokning när tiden är inne. 
Detta är första gången som vi har en 2-4-1 voucher så vi är verkligen färska nybörjare.
Vet att det är lite tidigt för att boka redan nu men tar gärna emot tips nu så jag vet hur vi lättast gör detta när biljetter blir tillgängliga.
Så hur bokar vi lättast? Har läst att massor ringer Tallinn. Varför?
Hoppas att någon har ork och lust att hjälpa mig lite inför denna för oss långflygning och ovanliga semester.
- Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
- Var är din destination? Shanghai
- När vill/behöver du resa ut? Ca 14-18 october 2020
- När vill/behöver du komma hem? 1-4 november 2020
- Hur länge vill du vara borta? ca 10-12 dagar
- Hur många personer som skall resa? 4 st. 2 vuxna med bounspoäng och 2-4-1 voucher och 2 st 16 åringar som får åka economy eller plus.
- I vilken kabinklass? 2 i Business och 2 i nån lägre klass
- Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll så länge vi kan använda SAS bonuspoäng på businessbiljetterna. Alla 4 ska dock vara på samma plan.
- Vad är din budget? (per person) 100 000 poäng 2-4-1 vouncher och de andra 2 biljetterna betalar vi vad de kostar.
- Vad är det viktigaste för dig? Att få 2 business biljetter för poäng och att datumen inte kan rubbas för mycket
- Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Vi kommer åka en sväng till Tokyo några dagar i mitten av resan. Detta bland annat för att slippa visum till China då jag har förstått att det ska gå att vistas i 6 dagar utan visum nu så länge man har minst 3 länder inblandade. Blir då alltså Stockholm-mellandlandning-Shanghai (2-4 dagar sen till tokyo ca 5 dagar - Shanghai 2-4 dagar -mellanlanding-Stockholm
Detta är första gången som vi har en 2-4-1 voucher så vi är verkligen färska nybörjare.
Vet att det är lite tidigt för att boka redan nu men tar gärna emot tips nu så jag vet hur vi lättast gör detta när biljetter blir tillgängliga.
Så hur bokar vi lättast? Har läst att massor ringer Tallinn. Varför?
Hoppas att någon har ork och lust att hjälpa mig lite inför denna för oss långflygning och ovanliga semester.