Senaste nytt

Turkish Airlines nya businessclass

Är det någon som lyckats få Turkish att boka E/F säten på TK66? Har kollat flighter under hela hösten på expert flyer och F verkar vara blockade på alla flighter.

Jag har ringt Turkish i Istanbul 5 gånger utan framgång. Idag mailade jag Turkish i Stockholm med detaljerad information. Kollade många flighter i ExperFlyer och F-sätena är blockerade i samtliga. Svaret var att det inte går att boka F-säte eftersom de är upptagna. Att dom är upptagna på alla (?) flighter kommenterade dom inte.

Ringde också SAS idag men de får upp samma Seatmap som i SAS Classic och den är fel jämfört med ExpertFlyer. Tror inte man kan lita på SAS Classic. Jag hade 4 A/D innan men ändrade via samtal till Istanbul till 4 D/G men SAS visar fortsatt 4 A/D.

Sedan åtminstone några dagar tillbaka visas det nu seating för 787-flighter under Manage my booking på Turkish hemsida, dock saknas alla G-säten av någon anledning.

Har inte lyckats ändra min seating där än. Ser ett ledigt E-säte som jag är sugen på att ta med förhoppning om att det bara är seatblock på F.

Annars har jag bara läst följande inlägg från tidigare i denna tråd som säger att EF verkar släppas några dagar före avgång:
Fick bokat E/F ca 18 timmar innan avgång på Classic sidan i onsdags.
Får se om det blir samme på turen hem.
Så verkar som att dom släpper på det strax innan avresa.

Sedan åtminstone några dagar tillbaka visas det nu seating för 787-flighter under Manage my booking på Turkish hemsida, dock saknas alla G-säten av någon anledning.

Har inte lyckats ändra min seating där än. Ser ett ledigt E-säte som jag är sugen på att ta med förhoppning om att det bara är seatblock på F.

Annars har jag bara läst följande inlägg från tidigare i denna tråd som säger att EF verkar släppas några dagar före avgång:

Ringde till sas o hade inga som helst problem o få e/f säten bokade på IST-Kul..
Gick ej i app eller på hemsida..

Dessutom seatade Tallin mig på E/F på IST-kul vid bokningen. . Men de fick inte till det på återresan kul-IST, det var då jag sen ringde in till sas..

Toppen