Senaste nytt

Kan jag ha 35min anknytning i Frankfurt?

intuition

Medlem
Kan man klara ett byte på FRA schengen till non-schengen på 35 minuter?
Jag vet nog svaret - omöjligt... Men vad göra då? Någon som vet ett bra sätt att komma till FRA från sverige/danmark omkring 8-830 på morgonen?
Alternativet är ju att flyga in dagen innan, mem detta gäller 1/1 så flygplatshotell på FRA på nyårsafton. Roligare kan man ju ha.

Kan man klara ett byte på FRA schengen till non-schengen på 35 minuter?
Jag vet nog svaret - omöjligt... Men vad göra då? Någon som vet ett bra sätt att komma till FRA från sverige/danmark omkring 8-830 på morgonen?
Alternativet är ju att flyga in dagen innan, mem detta gäller 1/1 så flygplatshotell på FRA på nyårsafton. Roligare kan man ju ha.

Det är väl en olaglig anknytning som bryter mot Minimum Connection Time (MCT)?

EDIT: jag har ändrat titeln eftersom vi gärna undviker förkortningar i rubriken.

Last edited:
Som sagt, en "omöjlighet" (även om jag har hört talas om någon sorts fast track för flyg med korta bytestider). Ja, det bryter mot MCT, så det är ju på egen risk - därav frågan.

Några idéer på alternativ?

Som sagt, en "omöjlighet" (även om jag har hört talas om någon sorts fast track för flyg med korta bytestider). Ja, det bryter mot MCT, så det är ju på egen risk - därav frågan.

Vilken flight ska du med? Så blir det lättare att leta alternativ.

Vilken flight ska du med? Så blir det lättare att leta alternativ.

Pratar du om separata biljetter? Annars kommer du inte kunna boka något som bryter mot MCT.

Pratar du om separata biljetter? Annars kommer du inte kunna boka något som bryter mot MCT.
Ja, separata biljetter är det jag tittat på. Alternativet är som sagt att åka dagen innan till FRA och sova där. Det går, men mindre roligt.

Det finns även en xxx-MUC-TUN, men den flighten avgår ännu tidigare.

PS. det sura är att det finns en LH833 CPH-FRA som anländer 08:10, men den verkar inställd på 1/1.

35 minuter kan du glömma. Det räcker med några minuters försening och parkering med bussgate så är du rökt. Egentligen räcker med med parkering på motsatt sida flygplatsen från dit du behöver vara så kommer det bli svårt att hinna.

Toppen