Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

palmen

Moderator
Uppdatering: fick inte boka. Denna gång var jag lite mer bestämd och fick svaret att jag tekniskt sett kan boka den men att det sista leget är "låst" och inte kan bokas av Tallin just nu (trots att det kan bokas på sas.se och via SAS Sveriges telefonlinje)? Någon som fattar? Testar att ringa igen imorrn :)
Låter konstigt skulle jag säga. Om andra kan boka det lär det inte vara låst utan något annat som är orsaken
 

Brandten

Medlem
Förstår frustrationen! Speciellt eftersom ARN-MUC-FRA eller ARN-MUC-FRA går att boka utan invändningar från Tallinn om man ska vidare (eller hem från) Asien!
 

Tonton

Medlem
Uppdatering: fick inte boka. Denna gång var jag lite mer bestämd och fick svaret att jag tekniskt sett kan boka den men att det sista leget är "låst" och inte kan bokas av Tallin just nu (trots att det kan bokas på sas.se och via SAS Sveriges telefonlinje)? Någon som fattar? Testar att ringa igen imorrn :)

Var sista benet ett TK-ben? Jag har haft ganska stora problem med TK i år. Har säkerligen 10 olika boningar där TK-benet har blivit waitlisted. Skulle kunna ha någonting med det att göra.

Går med andra ord inte att biljettera biljetten då. Går dock att lägga in det i bokningen, och sedan väntar man några dagar. Ibland har jag haft tur att den har gått igenom då. Ibland inte.
 

Lukas S

Medlem
Var sista benet ett TK-ben? Jag har haft ganska stora problem med TK i år. Har säkerligen 10 olika boningar där TK-benet har blivit waitlisted. Skulle kunna ha någonting med det att göra.

Går med andra ord inte att biljettera biljetten då. Går dock att lägga in det i bokningen, och sedan väntar man några dagar. Ibland har jag haft tur att den har gått igenom då. Ibland inte.

Oj, skumt.

Här kommer min uppdatering iaf: efter ytterligare tre samtal gick detta igenom (och jag hoppas innerligt att det inte "skiter sig" som i ditt fall) :) Fick inga direkta förklaringar men är mycket glad nu när det gått igenom och allt ser OK ut. Ska sluta gnälla nu iaf :)
 

flonken

Medlem
Jag letar efter en business class-resa på denna rutt:
Arlanda - EU - Singapore
Bali - Singapore - EU - Arlanda

Eftersom det är en Open jaw så kan jag inte boka det på sas.se.
Jag läser här i tråden att det nu i stort sett bara går att boka rutter som hittas på sas.se.
Till hemresan så hittar jag väldigt få resor om jag söker på Bali - Arlanda, söker jag Singapore - Arlanda så hittar jag betydligt fler och roligare rutter.
Jag hittar även flera connections med SQ-flyg mellan Bali - Singapore.

Är det samma regler som gäller vid Open jaw att jag inte kan söka och boka steg för steg?
Jag tänker boka via Tallinn och med 1 voucher.

Mvh
 

Canadien

Medlem
Jag letar efter en business class-resa på denna rutt:
Arlanda - EU - Singapore
Bali - Singapore - EU - Arlanda

Eftersom det är en Open jaw så kan jag inte boka det på sas.se.
Jag läser här i tråden att det nu i stort sett bara går att boka rutter som hittas på sas.se.
Till hemresan så hittar jag väldigt få resor om jag söker på Bali - Arlanda, söker jag Singapore - Arlanda så hittar jag betydligt fler och roligare rutter.
Jag hittar även flera connections med SQ-flyg mellan Bali - Singapore.

Är det samma regler som gäller vid Open jaw att jag inte kan söka och boka steg för steg?
Jag tänker boka via Tallinn och med 1 voucher.

Mvh
Ring dem så kommer de lösa det.
 
Toppen