Cykloteket tog inte Amex... Med det sagt så köper jag min cykel någon annanstans!
Jag förstår att du behöver en ny racer - för att snabbt cykla fram emot din 26 årsdag...jag har nu en ny racer att cykla på!
Tror att det inte är ok att skriva att man inte tar denna typ av kort ens. Det är ju ett val av butiken att inte vilja sälja mer genom att inte teckna avtal som kostar lite mer.Undra vad AMEX tycker om den dekalen, jag tänker IP för loggan...
EK
Tror att det inte är ok att skriva att man inte tar denna typ av kort ens. Det är ju ett val av butiken att inte vilja sälja mer genom att inte teckna avtal som kostar lite mer.
Problemet är nog att de flesta köparna har backup kort om AMEX inte fungerar vilket innebär att butiken inte behöver tänka på att ha AMEX stöd för dom får igenom sin försäljning iallafall.
Till viss del. Personligen är det sällan jag "backar" när Amex inte accepteras, men jag lägger det på minnet och undviker att handla där igen om jag inte måste (förutsatt att det finns andra goda alternativ - vilket det oftast gör).
Är därtill mer villig att acceptera att småkiosker och andra småhandlare inte tar Amex, men jag tror definitivt att stora kedjor som t ex Mio förlorar på att inte ta Amex. Jag handlar inte där om jag inte verkligen måste (läs: hittat något som jag absolut vill ha).
Problemet är nog att de flesta köparna har backup kort om AMEX inte fungerar vilket innebär att butiken inte behöver tänka på att ha AMEX stöd för dom får igenom sin försäljning iallafall.
...men numera tar väl alla Willys Amex eller?Typ Willys här hemma.
Jag går aldrig dit om det inte är extremt nödfall då dom inte tar Amex. Dom torskar säkert 8k/månad på det