Senaste nytt

One way Star Alliance award med SAS EuroBonus poäng

Sitter i SAS loungen i HEL och härifrån fungerar inte länken, och inte heller länken på SAS egna sidor... Kan någon summera highlights av prisökningarna? Är det nu igen billigare att flyga SK C till Asien jmf med övriga *A partners?

Sitter i SAS loungen i HEL och härifrån fungerar inte länken, och inte heller länken på SAS egna sidor... Kan någon summera highlights av prisökningarna? Är det nu igen billigare att flyga SK C till Asien jmf med övriga *A partners?

SAS EuroBonus new award chart.jpg

Skummat igenom snabbt och ser att det är höjt på vissa C-klass, säkert pga att det var dyrare på SK sen i maj. Sen är det lägre pris på inrikes resor, ex ber-muc. Länken funkar för mig ;).

Nordamerika-Sydamerika t/r kostar 75.000 EB poäng i Business class. Det är inte dåligt värde.

Men Far East-South East Asia har gått upp rejält! 75.000 i C, 100.000 i F. :mad:

Hur räknar man egentligen kostnaden för zoner? Är det kostnaden för resan från avreseorten till en zon som är kostnaden?

Jag funderar även på hur det kan gå ihop att man får göra transfer i en tredje zon vilket kan göra resan dyrare, men samtidigt får man inte göra transfer i en zon som är dyrare än destinationen. Jag borde nog veta detta, men jag gör inte det... :( Har inte bokat allt för många awards, bara tjänat en massa poäng.

Går att göra transfer mellan 3 zoner, det som händer är att poängen dras t/r mellan zon 1 och zon 2, och sen t/r mellan zon 2 och zon 3.
Så med andra ord, mycket poäng men fullt möjligt! :)

Vad tycker ni om förändringarna totalt sett? Är det till det bättre eller sämre?

De har ju å ena sidan infört one way awards, men å andra sidan höjt antalet miles för flera zoner och klasser.

Vad tycker ni om förändringarna totalt sett? Är det till det bättre eller sämre?

De har ju å ena sidan infört one way awards, men å andra sidan höjt antalet miles för flera zoner och klasser.

Liten justering som 45.000 -> 50.000 i C inom Far East eller South East Asia är okej, men inte så häftig som 45.000 -> 75.000 i C, 60.000 -> 100.000 i F mellan Far East och South East Asia!

EB poängen har väl tappat i värde, kan man förstå om man tar SK C vs SQ C så är väl inte SQ så pigga på att låta EB användare bränna av poäng där och sina egna KrisFlyers få skit tillbaks på SK ;)

Usla värdeförändringar, men i linje med branchens enhancements. Inget att vara upprörd för, bara sucka och acceptera. Frågan är om man ska stämma SAS Eurobonus - inte kan de komma undan med att publicera förändringar så sent? M&M blev ju stämda....

Usla värdeförändringar, men i linje med branchens enhancements. Inget att vara upprörd för, bara sucka och acceptera. Frågan är om man ska stämma SAS Eurobonus - inte kan de komma undan med att publicera förändringar så sent? M&M blev ju stämda....

Stämma Eurobonus? Hade du någon speciell anledning? :)

Toppen