Senaste nytt

Vad har ni fått för kompensation för att ha fått åka med LN-RKP

emj84

Medlem
Jag har inte ens fått ett svar efter det... Hade du också en manlig handläggare som börjar på U? Vill se om det finns ett mönster här...
Hej, nej det är tyvärr inte någon på U. Några kompisar åkte med samma kärra son oss och fick mer i ersättning och då skrev jag det till och med tillsammans med deras case nummer och fick då ett bla bla bla svar.

Sen gav jag upp, vilket jag nu i efterhand kan ångra. Men men....
 

Maja

Medlem
Hej, nej det är tyvärr inte någon på U. Några kompisar åkte med samma kärra son oss och fick mer i ersättning och då skrev jag det till och med tillsammans med deras case nummer och fick då ett bla bla bla svar.

Sen gav jag upp, vilket jag nu i efterhand kan ångra. Men men....
Trist fall. Helst sjukt när du har kompisar som var med på samma kärra som fick mer i ersättning. Hela situationen är väldigt märklig och godtycklig. Hur svårt kan det vara att ha ett fast regelverk kan man tycka... :eek:
 

emj84

Medlem
Trist fall. Helst sjukt när du har kompisar som var med på samma kärra som fick mer i ersättning. Hela situationen är väldigt märklig och godtycklig. Hur svårt kan det vara att ha ett fast regelverk kan man tycka... :eek:
Ja och ovanpå allt ifrågasatte jag lojalitet hos kund eftersom jag e EBG och kompisen EBB. Gör det hela ännu mer skumt.
Så som med så mycket annat gäller det att ha "tur" uppenbarligen
 

Maja

Medlem
Ja och ovanpå allt ifrågasatte jag lojalitet hos kund eftersom jag e EBG och kompisen EBB. Gör det hela ännu mer skumt.
Så som med så mycket annat gäller det att ha "tur" uppenbarligen
De premierar helt enkelt EBB-kunderna för att få dem trogna, vi som redan är EBG och jag EBD är ju redan trogna så oss behöver man inte kompensera ordentligt kanske är deras melodi?:rolleyes::eek:
 
@Sukhoi Bara att gratulera till din ersättning.

Jag har en annan upplevelser. Fick den manliga handläggaren som börjar på U (har jag haft att göra med flera gånger tidigare) och det är ingen trevlig upplevelse. Han börjar med att undervisa mig om hela SAS flotta och sa att detta är bra mycket bättre att flyga med LN-RKP än att bli försenad flera timmar men som goodwill fick jag 5000 EB-poäng!

Påtalade att 40.000 är ersättningen som brukar erbjudas för folk i Business men det hade han då aldrig hört talas om. Påtalade även att sist fick jag 20.000 för en flygning i Plus och undrar hur tusan min resa denna gång inte är värd samma ersättning och vad som skiljer sig åt.

Sedan är det givetvis total radiotystnad och 5000 poäng kom in på mitt konto.

Tips på vad och om jag kan göra något? Att skicka in ett nytt klagomål gällande handläggaren U känns ganska meningslöst då han säkert kommer hantera fallet själv. :eek:
Jag drog iväg ett meddelande till SAS på Facebook, efter att bara blivit erbjuden 5000p. Blev kopplad till någon sorts manager som styrde upp det hela omgående och satte in "rätt antal" poäng på kontot.
 

Once56

Medlem
@Sukhoi Bara att gratulera till din ersättning.

Jag har en annan upplevelser. Fick den manliga handläggaren som börjar på U (har jag haft att göra med flera gånger tidigare) och det är ingen trevlig upplevelse. Han börjar med att undervisa mig om hela SAS flotta och sa att detta är bra mycket bättre att flyga med LN-RKP än att bli försenad flera timmar men som goodwill fick jag 5000 EB-poäng!

Påtalade att 40.000 är ersättningen som brukar erbjudas för folk i Business men det hade han då aldrig hört talas om. Påtalade även att sist fick jag 20.000 för en flygning i Plus och undrar hur tusan min resa denna gång inte är värd samma ersättning och vad som skiljer sig åt.

Sedan är det givetvis total radiotystnad och 5000 poäng kom in på mitt konto.

Tips på vad och om jag kan göra något? Att skicka in ett nytt klagomål gällande handläggaren U känns ganska meningslöst då han säkert kommer hantera fallet själv. :eek:
Starta ett nytt ärende. Det har jag gjort med lyckat resultat när första handläggaren har agerat stelbent.
 

Erth

Medlem
Flög biz med LN-RKP. Skickade in en claim idag och fick svar 1h senare. 30 000 points eller 600 Euro voucher.
Trist att det inte blev 40 000 direkt utan tjafs. Har Ni andra även fått voucher som förslag eller bara points? Bara för lite diskussion , vad hade Ni valt?
 

palmen

Moderator
Flög biz med LN-RKP. Skickade in en claim idag och fick svar 1h senare. 30 000 points eller 600 Euro voucher.
Trist att det inte blev 40 000 direkt utan tjafs. Har Ni andra även fått voucher som förslag eller bara points? Bara för lite diskussion , vad hade Ni valt?
30k har varit standard för RKP så att du fick det är inget konstigt, sen har det hänt att folk fått 40k också, likväl som lägre ersättning.
Vad du ska välja beror ju på vad du behöver, sitter du på 1M bonuspoäng som du inte hinner resa för är ju 30k points rätt onödigt, har du en resa du ska göra där 600€ blir en bra grundplåt så ta det alternativet.

Tror du att du får ut ett större värde än 20 öre per poäng så är poängen mer värdefulla, annars är vouchern bättre.
 

Swedestar

Medlem
Fick 2 x 30 000 poäng för resa i RKP i början på maj. Bokad med Flypremium så halva poängkostnaden tillbaka känns helt ok.
 

Flytoheaven

Medlem
Läst igenom den tråden nu och noterat att ersättning i poäng är ju väldigt varierande. Har SK ingen mall dom går efter? Jag måste ligga i topplistan på antal poäng jag fått med denna kärra.. Åkte HKG-CPH i business början av feb i år . Klagade på att stolen hade problem med fällningen, armstödet var glappt och att det inte fanns wifi. Fick ett A4 långt brev från SAS där dom beklagade sig djupt att jag fick åka med den kärran och gav mig 60 000 poäng i ersättning.
 
Toppen