Det viktiga i sammanhanget är att det inte skett någon tidtabellsändring utan bara planbyte.
Och sen håller jag med om, det rimliga vore att Lufthansa helt enkelt bokade om, det vore anständigt av dem. Men man har inget juridiskt att luta sig mot.
håller med, i synnerhet som de har massa A-klass att sälja på MUC-HKG istället.
Sen kostar de ju såklart idag mer än vad en A klass kostade i samband med kampanjen. Fast på det stora hela kan man ju ända fundera på om det inte är billigare för LH att boka om till det än att ersätta 75% för involuntary downgrade.
Uppe på detta så kan man ju även tycka det suger lite att hamna i Z klass business som inte ens är deras bästa vad gäller poäng till Eurobonus. Z klass ger 150% så det benet FRA-HKG blir då endast 8550 p (5700*1.5) gentemot 17.100 (5700*3) som man fått på First bokn klass (300%).
Så man kan ju lite undra vad som händer med den poängmassan är det också något man kan tänkas begära ersättning för?
Jag flyger inte så mycket nu för tiden så använder själv denna deal årligen för att i princip flyga in ett guldkort, skulle man tappa 8550 poäng på något sådant här hade jag blivit rätt besviken, inte så taggad på att lägga X antal tusen kronor och framförallt extra tid på att jaga ihop de poängen om nu de skulle vara skillnaden mot guld / diamant etc