Senaste nytt

Singapore Airlines flyglinjer med förstaklass som går att boka med Eurobonuspoäng?

Canadien

Medlem
Hur söker ni på Miles&More?
Jag får meddelandet "Unfortunately you have insufficient miles to book a flight award".
Man får skaffa sig lite miles, jag har några tusen som skvalpar där sedan ett tag. Kanske kam signa upp dig på någon promo för att få välkomstpoäng. Vet inte hur många man behöver för att söka, om det räcker med >0
 

TravelARN

Medlem
Det krävs minst 7000 miles. Jag flyger väldigt sällan med Lufthansa.
På LH sidan står To make a booking you require a minimum of 7,000 award miles.
 

Johan Gott

Medlem
Det krävs minst 7000 miles. Jag flyger väldigt sällan med Lufthansa.
På LH sidan står To make a booking you require a minimum of 7,000 award miles.

Man kan skaffa deras kreditkort från resursbank. Men jag förstår att det kan kännas lite jobbigt om man ändå bara ska använda deras tjänst till att söka tillgänglighet.
 

henrik l

Medlem
Om det gäller first class till MNL eller CGK (ej A 380 eller 777-300ER) kan även Life Miles-sökmotorn funka, eftersom det ska gå att boka online där.

Citerar mig själv tre år senare. Med Lifemiles går det att boka Singapore-Jakarta och vv. Så på just den sträckan borde även Lifemiles visa vad som finns på sträckan. Lite OT med tanke på trådrubriken, men man kan få en ganska hyfsad deal med Lifemiles om man flyger BKK-SIN i economy och sedan SIN-CGK i first, 23 000 miles. då ingår Private Room i några timmar, samt knappa två timmar i SQ F.
 
Enligt vad jag har sett för någon månad sedan, ja, Däremot finns det en avgång från Shanghai med nya suites. Har man Krissflyermiles har det varit vidöppet att boka.
Har jag förstått rätt att det är gamla suites på denna sträckan i A380?


Pratade med Talinn när jag gjorde min julbokning precis över Jul/Nyår. Då var det vidöppet med Singapore F mellan Beijing och Sin samt Sin - Beijing. Ibland fanns det 1 stol och vissa gånger 3 - 4 stolar lediga. Jag fick till en bra bokning med Sin F till Singapore och sedan vidare Sin F till Jakarta. Kunde välja och vraka på dagar.

Vill även meddela att jag pratade om Shanghai sträckan och de hittade 1 plats en dag i dec, där du kunde boka first class i nya Suites. Men verkade vara mer undantag än regel att denna dykt upp?

Beijing rutten sker alltid med gamla Suites. Fortfarande bra dock. Middagstid från Beijing och reser man två har dem fortfarande dubbelsäng!
 

Johan Gott

Medlem
Pratade med Talinn när jag gjorde min julbokning precis över Jul/Nyår. Då var det vidöppet med Singapore F mellan Beijing och Sin samt Sin - Beijing. Ibland fanns det 1 stol och vissa gånger 3 - 4 stolar lediga. Jag fick till en bra bokning med Sin F till Singapore och sedan vidare Sin F till Jakarta. Kunde välja och vraka på dagar.

Vill även meddela att jag pratade om Shanghai sträckan och de hittade 1 plats en dag i dec, där du kunde boka first class i nya Suites. Men verkade vara mer undantag än regel att denna dykt upp?

Beijing rutten sker alltid med gamla Suites. Fortfarande bra dock. Middagstid från Beijing och reser man två har dem fortfarande dubbelsäng!

Hur länge sedan var detta? När pratade du med Tallin?
 
Toppen