Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Precis, köp en billig biljett med något billig flygbolag.
Du kan ju boka så kallad open jaw med sas.
Hittar du tex awards på cph-hkg men inte på hkg-cph så kan du boka open jaw cph-hkg/pek-cph med bara sas flyg. Du får ner poängkostnad samt lägre skatter.

Ingen koll på vad man kan få betala för hkg-pek men bör inte vara jättedyrt.

Ja ARN-PEK med SAS ser inte ut att vara några större utmaningar att hitta. Senaste veckorna jag kollat har jag hittat flera datum som passar. Vad innebär "lcc revenue"? Köpa en ordinarie biljett mellan pek-hkg? dvs. boka awardresan ARN-PEK och sedan lösa sista t/r pek-hkg på egen hand utanför denna bokning?

Toppen. Tack för detta tipset. Ringa in gäller för att boka en open jaw likt denna?
Välj ”annan resa/other trip” på sas.se

ea94345f4b94f68da093e22438ba64b8.jpg

Jag tror du kan boka det direkt på sas.se
Välj bonus resa, sedan hem från annan ort.

Tänk på att om du bokar separat biljett mellan hkg-pek att ha gott med tid mellan byten.
Du kan ju även boka resan hkg-pek tex 2 dagar innan hemresan, då får du lite mer tid och kan turista lite i Beijing om du vill!
Toppen. Tack för detta tipset. Ringa in gäller för att boka en open jaw likt denna?

Hittade nu som ett exempel:

16/6 2020 utresa ARN-HKG
26/6 2020 hem PEK-ARN

Via A* awards-bokningen. Ska man gå vidare där är det 165k poäng. Söker jag samma direkt via sas.se visas bara tillgänglighet på PEK-ARN.

Känns som det blir lättast att ringa in och boka den här..

När jag letar platser via Star Alliance Award så blir även SAS flighter 82,5k poäng per sträcka till Asien. Varför?
Om du använder Star Alliance-bokningen så kommer du att få en Star Alliance-biljett även om den bara innehåller sas-flygningar. Dessa biljetter har andra priser och avgifter och lite andra villkor. Om du hittar en sådan bör du förstås göra om sökningen i SAS vanliga bonussök och boka där.

Om du använder Star Alliance-bokningen så kommer du att få en Star Alliance-biljett även om den bara innehåller sas-flygningar. Dessa biljetter har andra priser och avgifter och lite andra villkor. Om du hittar en sådan bör du förstås göra om sökningen i SAS vanliga bonussök och boka där.
Precis, vilket iofs är lite kocko, kan tycka systemet borde känna igen SAS egna metall men är ju klart en helt annan infrastruktur...

Vet någon varför det finns så otroligt litet utbud av Businessplatser med SAS hem från USA nästa år?

Som ex. finns det 25-30 dagar när man kan åka Business från Skandinavien till Chicago från 2020-05-01 men en enda plats från Chicago till Skandinavien från samma datum.

Toppen