Senaste nytt

Tjänstebilstråden

För företaget är Tesla ej lönsamt fast det är förmånligt för brukaren. Det är bara bra med Tesla för miljöpolicyn. Jag har jämfört Tesla X med XC60 D4 och att jag kör 2500mil/år varav 1500mil är tjänstemil.

Vilket bra stavningsprogram som finns. Hur kan ölhållare översättas med öLufthansahållare??????
Finns inte ens minsta logik i det.
Ja jävlar. Nu blev det så igen. Jag ger upp

Forumet tolkar bokstäverna L och H som skrivs intill varandra som kortkommando för Luftwaffe. Det är så dåligt programmerat att det overridar bokstavskombinationen även mitt inne i ett ord.

Någon av er som åker Volvo V60 CC? Har ganska nyligen beställt en sådan och vill gärna höra era synpunkter på bilen.
//Otto

Enbart testat XC60 R-Design D5. Om det är någon monsterskillnad vet jag inte. För egen del är det inget alternativ längre.

Fixade inte stolarna. Måste hänt något för just stolarna har jag inte haft problem med tidigare i Volvo. Kan vara att det var R-Design.
Blev heller aldrig överens med motor & drivlinan. Växlade konstant upp/ner hela tiden i de trakter jag oftast ligger och slickar mil på (mycket Norge)
Alltför irriterande.
Och så blir den klart dyrare att köra runt i med en ca 5 000 mil/året. Bara servicekostnad (serviceavtal) skulle enligt Volvo (Helmia) hamna på ca 700,- mnd. Till det en högre förbrukning.
Är inte heller kompis med verksta'n blivit väldigt dåligt bemött av de hela tiden under min XC90-tid. Då bilen nästan är mitt kontor är det synnerligen viktigt. Nu varierar detta starkt mellan var man bor.

Mugghållarna inte optimalt placerade (vi är vad jag vet 2 personer som faktiskt ratat bilar p g a att vi ogillar mugghållarna :))
Så påstod man att det inte fanns galgar som tillbehör. Skulle vara farligt för de i baksätet påstod man som orsak.

Återigen tillbaka till BMW, också med tjänstebilen efter ett kort gästspel hos MB.
Nu i ännu en X3 2.0d. M-Sport denna gång.

Toppen