Senaste nytt

Fast track service / Airport pick up Bangkok? Värt det?

Vanlig taxi (alla har AC vad jag vet), för 4-500 THB. Trafiken rör sig inget fortare med en 7-serie. Bekvämare, självklart, men 8-900 SEK dyrare.

Jag blev sugen. Kommer med ett LCC-bolag och fasar lite inför de långs köerna jag sett där ibland. Har bara kommit i F eller C.

Har lärt mig relativt sent att det finns två immigrations. Kommer man från det "vanliga" hållet så ligger ju första immigration på vänster sida, lite längre bort finns fast track, och ytterligare lite längre bort ytterligare en immigration. När jag inte har haft fast track under senare tid, har jag tagit den bortre, vilket har gått relativ snabbt.

Har lärt mig relativt sent att det finns två immigrations. Kommer man från det "vanliga" hållet så ligger ju första immigration på vänster sida, lite längre bort finns fast track, och ytterligare lite längre bort ytterligare en immigration. När jag inte har haft fast track under senare tid, har jag tagit den bortre, vilket har gått relativ snabbt.

Inte för att vara sådan... men bortre... beror ju på vilket håll man kommer från. Om det är mycket eller lite i den ena eller andra beror ju på hur många flighter som nyss landat på respektive sida av flygplatsen.

Men visst kan det ibland vara värt att kolla "den andra" om det är mycket folk vid "den första"

Knepet är att inte stå bakom kineser, det tar alltid en jäkla tid...

Inte för att vara sådan... men bortre... beror ju på vilket håll man kommer från.

Skrev lite otydligt:D Kommer man från E-G gaterna, så ligger ju immigration på vänster sida. Har även för att jag har läst på Loyalty Lobby att det är den första, på vänster, om man kommer E-G gaterna som har en tendens att korka igen. Nu kommer jag inte ihåg hur det ser ut, men även om man kommer från D-gaterna kommer man i samma flöde som paxen från E-G gaterna? När jag kollar på flygplatskartan så ser det ut som att det bara är B-C gaterna som då har den "andra" immigration som första stop.

Last edited:
Toppen