Senaste nytt

Plåta Boxen - mat i SAS Plus inom Europa

Status
Stängd för vidare inlägg.

HCas

Medlem
Jag tycker box-maten brukar vara helt okej, särskilt för att vara en måltid i premium ekonomi. Jag åt t.ex. den låda som avbildas i inlägg 206 ganska nyligen och tyckte det var riktigt gott. Sen brister såklart presentationen i låd-formatet.
 

varva77

Medlem
Nu ska det erkännas att jag inte åkt jättemycket "Premium"/"Business"/"Am first inrikes" short haul men det har blivit ett gäng gånger med diverse olika bolag och jag måste säga, att har jag inte haft en väldig tur, så förstår jag inte gnället på SAS öht. Som påpekats kanske det inte alltid ser överdrivet kul ut men smak och råvarumässigt så är det oftast väldigt bra i jämförelse och jag är bara tacksam att det är kalla rätter. Kan ibland tom tycka att det egentligen smakar bättre (inga jämförelser i övrigt, upplägg, dryck till osv) än varm long haul business mat. Känns ofta som att framförallt varmrätten är elefanten i rummet när businessmat diskuteras. Hur kul är det med en risig, torr, överkokt kyckling/kött/fisk med lika överkokta tillbehör som allt "tillagats" i varmluftsugn tillsammans?? Varma frukostar ska man inte ens tala om. Får amerikanska Hampton Inn, Holiday Inn Express, Fairfield osv att framstå som Michelinrestauranger...
 

Link

Medlem
IMG_20190711_171005.jpg

I torsdags mellan Oslo och Zürich, riktigt riktigt bra med tydliga smaker, fräscht komponerat och precis lagom mättande. Hade jag beställt något sånt här på en riktigt restaurang så hade jag blivit mer än nöjd!
 

Once56

Medlem
015FB2CA-74BD-47D8-A5D5-64F255525192.jpeg
OSL-BCN 21/7, rökt lax, matvete och kål. Riktigt gott. Tyvärr så drog en oengagerad crew ner upplevelsen så allt kändes ganska mediokert. Har bestämt för mig att vid resor mellan ARN-LHR och vice versa, så får man först varm handduk, sedan drink och nötter och sedan mat. Minns jag fel? Känns som att man borde klara av det på en 3-timmarsflygning.
 

Hachans

Medlem
Visa bifogad bild 94471 Har bestämt för mig att vid resor mellan ARN-LHR och vice versa, så får man först varm handduk, sedan drink och nötter och sedan mat. Minns jag fel? Känns som att man borde klara av det på en 3-timmarsflygning.

Haha, vilket flygbolag reser du med?

Varma handdukar är ett minne blott på shorthaul iaf.

Nötter och fördrink har jag nog aldrig fått på annat än Longhaul.
 

Once56

Medlem
Haha, vilket flygbolag reser du med?

Varma handdukar är ett minne blott på shorthaul iaf.

Nötter och fördrink har jag nog aldrig fått på annat än Longhaul.
Åkte ARN-LHR senast i mars och då var det som jag beskrev( var tvungen att kolla med mitt resesällskap om jag kom ihåg fel, men icket). Och jag har rest med SK, det är väl bara dem som har box, eller?
 

pswe

Medlem
Åkte ARN-LHR senast i mars och då var det som jag beskrev( var tvungen att kolla med mitt resesällskap om jag kom ihåg fel, men icket). Och jag har rest med SK, det är väl bara dem som har box, eller?
Handduken har visat sig allt mer sällan de senaste månaderna på sas, men däremot nötter och drink har jag aldrig haft problem att få, inte alltid längre under en separat runda med vagnarna, men beställ samtidigt som boxen delas ut så kan du till och med välja i vilken ordning du öppnar godsakerna.
 

gjohansson

Medlem
Har fått handduk, fördrink och nötter på shorthaul under både denna och föregående månad.
Gör ca 3 flighter i veckan i snitt o inte sett varken handduken, än mindre att de serverar dricka innan mat, på säkert 2 månader vilket då innebär de senaste 25 flighterna minst
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen