Senaste nytt

Hitta businessplatser!?

Mars 2020 är inte helt omöjligt till Miami med Lufthansa/SWISS/Austrian. Ni kommer väl sannolikt att få en till voucher under 2019, så den kan ni använda för resan när ni väl har fått den. Som @Canadien påpekade så brukar SWISS släppa platser runt ett halvår i förväg och Lufthansa brukar släppa runt 2-3 månader innan resan. De släpper ofta fler än 9 platser i Business på de flygningar som väl öppnas upp i Business för poäng.

Det låter bra! Det är bara att handla då;) Var ser jag enklast när dessa resor kommer ut? Går det att lägga bevakning?

Det låter bra! Det är bara att handla då;) Var ser jag enklast när dessa resor kommer ut? Går det att lägga bevakning?
Ungefär precis samtidigt som du skrev fick jag detta som borde ligga i Awardfarestråden men är ju direktsvar på din fråga

http://www.businessclass.se/forum/threads/awardfares-awardsökmotor-nu-med-fler-funktioner.93964/

Hi there!

Happy holiday greetings from AwardFares!

AwardFares Alerts
Today we're announcing "Alerts", which has been requested by many of you! Starting today, all Gold members are now able to create award availability alerts (max 5 active) on any route and any date. When new availability is detected you'll immediately receive an email notification.
Login | AwardFares

Singapore Airlines First Class
Recently we started experimenting with Singapore Airlines First Class availability. You may start to see some availability on the CPH-SIN and SIN-CPH routes. This is still very experimental and should only be used as a "hint" for now.
Login | AwardFares

More Coming!
We have many more exciting updates planned. Stay tuned!

Happy Flying!
awardfares.com

Don't want to receive these emails?

Något som många glömmer bort är möjligheten att boka med poäng+pengar.

Bara för att vara övertydlig, om man bokar poäng+pengar så kan man inte använda en Amex 2-4-1-voucher eller FlyPremium.

Ni som åkt sasPlus till Miami,vad tycker ni om det?

Jag gjorde detta nyligen, och det är absolut inte någon dålig upplevelse, skillnaden mot en "vanlig" ekonomi är väldigt märkbar. Tiderna ni reser på är dessutom sådana att ni förmodligen inte skulle sova så mycket på flyget, så där försvinner en del av fördelen med Business. Men om ni är ute i så god tid är det troligt att ni kan få köpa ganska billiga Plus-biljetter, som ger er en god intjäning av baspoäng/kr. Så fundera i alla fall på att betala för den resan, och använda vouchers/poäng till något annat lite lyxigare.

Hej alla! Tror ni det finns samma chans att hitta platser veckan innan påsk?

Att hitta 4 platser till Miami (eller Orlando, Fort Lauderdale, Tampa, stirra inte dig blind på just Miami.. med United från Chicago, Newark är det ofta mkt lättare att hitta platser till orlando och tampa) går att göra..
Det finns olika varianter, allt från Swiss som ändå ganska ofta har 4 platser, till att Lufthansa släpper runt 3 mån innan. Samt går ju att åka diverse rutter i C till Newark, Chicago eller Washington DC och därifrån economy med United. Till de destinationerna finns Austrian, LH, Swiss, Air Canada etc så det går att tråckla ihop.
Var beredda bara att med 4 platser får man acceptera fler byten, timmar i lounger etc för att komma fram. Inget problem för vår familj men en del vill ju fram direkt.

Dessutom behövs 260000 EB för 4 pers i C.

Att hitta 4 platser i C med SAS till Miami just påsk/sport kan man glömma. Därmot dyker det upp 4 platser lite då och då till diverse destinationer. Det kräver dock 150+25 (3 vuxna över 12 och en under 12)= 175k EB poäng.

Hej alla! Nu har jag lyckats skrapa ihop 2 st 2-4-1 voucher och snart 260000 poängså snart kanske drömmen om en resa i business för familjen kan gå i uppfyllelse? Nån som vet när platser brukar släppas? Vi har tänkt nån gång i början på april 2020 till Miami

Hej alla! Nu har jag lyckats skrapa ihop 2 st 2-4-1 voucher och snart 260000 poängså snart kanske drömmen om en resa i business för familjen kan gå i uppfyllelse? Nån som vet när platser brukar släppas? Vi har tänkt nån gång i början på april 2020 till Miami

Just Miami är väldigt svårt att hitta platser, kolla de 2 posterna ovanför din så har du allt du behöver veta där.

Just nu finns inget att boka i Business från Scandinavien till Miami medans det finna några datum hem i Sep-Okt.

vänligen använd denna mallen - så blir det lättare att hjälpa dig/er ordnetligt!

Många platser är redan släppta för April nästa år.

• Varifrån vill du börja din resa?
  • Var är din destination?
  • När vill/behöver du resa ut?
  • När vill/behöver du komma hem?
  • Hur länge vill du vara borta?
  • Hur många personer som skall resa?
  • I vilken kabinklass?
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
  • Vad är din budget? (per person)
  • Vad är det viktigaste för dig?
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?

Arlanda
Miami
28/2(+-3 dagar) alt 3/4(+-3)
13/3 (+-3) alt 17/4(+-3)
Ca14 dagar
3 vuxna 1barn
Business el sas plus
Spelar ingen roll
10000
Hyfsade flygtider utan längre stopp
Nej

Vill alltså boka med eurobonuspoäng och 2 2-4-1 voucher !

Toppen