Senaste nytt

Norwegian kapar nästan alla långlinjer från Skandinavien

Tror inte det blir nån större skillnad. SAS kan köra med högre kabinfaktor och få in mer pengar. Det finns konkurrens från LH, BA, KLM mfl samt tuff bransch. Då viktigt att få passagerare som fyller planen. Jag skulle aldrig sätta min fot hos DY eller liknade bolag.
Du gör som du vill givetvis men du måste inse att konkurrens är bra för konsumenter.
SAS kommer inte bry sig om hur mycket du älskar dem. Dom kommer få dig betala så mycket pengar som möjligt för att flyga med dem.
 
Självklart ditt val men hur vet du att det är så förfärligt om du inte provat? Har 3 barn och vi brukar säga till dem att man kan inte veta att maten inte är god om man inte smakat...

Jag litar på alla kompisar o släkten o media;)MEN främst för att jag alltid bojkottar lågprisbolag
 
Last edited:
Tror inte det blir nån större skillnad. SAS kan köra med högre kabinfaktor och få in mer pengar. Det finns konkurrens från LH, BA, KLM mfl samt tuff bransch. Då viktigt att få passagerare som fyller planen. Jag skulle aldrig sätta min fot hos DY eller liknade bolag.


Ingen större konkurrens på direktflyg, vilket är anledningen till att SAS kan ta ut svinpriser i Business
eftersom inte heller norsken är någon konkurrent där.
 
Du gör som du vill givetvis men du måste inse att konkurrens är bra för konsumenter.
SAS kommer inte bry sig om hur mycket du älskar dem. Dom kommer få dig betala så mycket pengar som möjligt för att flyga med dem.

Tror inte de kan höja så mycket då det fortfarande finns en hel den konkurrens. Jag ville mest betona att det var skönt att slippa DY som som konkurrerar med fulspel.
 
Ingen större konkurrens på direktflyg, vilket är anledningen till att SAS kan ta ut svinpriser i Business
eftersom inte heller norsken är någon konkurrent där.
Nej det rent logiska är att priserna går upp lite på direktflygen, åtminstone de delar av året när de inte har seasonal konkurrens.

Däremot borde avgångarna med byte i cph eller Oslo inte påverkas så jättemycket - där kvarstår ju konkurrensen från de andra stora bolagen.
 
Nej det rent logiska är att priserna går upp lite på direktflygen, åtminstone de delar av året när de inte har seasonal konkurrens.

Däremot borde avgångarna med byte i cph eller Oslo inte påverkas så jättemycket - där kvarstår ju konkurrensen från de andra stora bolagen.

Precis, det var så jag menade:)
 
Toppen