Senaste nytt

Tidsåtgång för bokning hos SAS Tallinn 2-4-1 bokning och avgifter

Platserna syns på Miles&More. Enklare att söka där än att ringa till Tallinn och ta upp deras tid i onödan.
Ja, usch för att ta upp tid hos kundtjänst hos ett bolag jag pumpar in åtskilliga tusenlappar i varje år samt rekommenderar till mina vänner så de får ännu större intäkter. Får lika dåligt samvete varje gång. Eller? Nä, just det. Det var precis så det inte var.

Ja, usch för att ta upp tid hos kundtjänst hos ett bolag jag pumpar in åtskilliga tusenlappar i varje år samt rekommenderar till mina vänner så de får ännu större intäkter. Får lika dåligt samvete varje gång. Eller? Nä, just det. Det var precis så det inte var.

Ökad belastning på Amex kundtjänst utan att de säljer en bokning kommer bara leda till något negativt för oss alla. Antingen i form av enbart ökade kötider om vi har tur, eller i form av ökade serviceavgifter eller mer strikta regler om vi har otur. Detta eftersom jag är övertygad om att kötider och handläggningstider mäts och följs upp = ökade kostnader för dem = tas ut av kund.

Handlar nog snarare om att det blir längre kötider för kunder som faktiskt vill boka en resa. Redan idag är det väldigt långa kötider om man inte är EBG eller högre.

Sa
Har inte testat någon av dem och jag betalar ändå för första klass så varför inte flyga first då? No offense till LH-kramarna men hårdvaran i CA F ser betydligt vassare ut för en ensamresenär än LH’s fotgosarstolar.
/
Sant!

Aldrig gillat stolarna på Lufthansa. Folk hyllar dem.. Jag tycker dem saknar ”privacy”

Handlar nog snarare om att det blir längre kötider för kunder som faktiskt vill boka en resa. Redan idag är det väldigt långa kötider om man inte är EBG eller högre.
Om man tycker att samtal vs. bokningsratio är för låg hos SAS så får man kolla på vad personer som inte bokar frågar efter och göra det möjligt att 1) söka dessa rutter online och 2) kunna boka dem så kommer man till slut till målet att Tallinn inte behövs överhuvudtaget. Gör det inte så förbannat krångligt att boka SQ F online så är problemet löst. Skall du boka SQ F så har du inte så mycket val. Miles&More är naturligtvis en lösning men enligt nedan citat:

Det krävs minst 7000 miles. Jag flyger väldigt sällan med Lufthansa.
På LH sidan står To make a booking you require a minimum of 7,000 award miles.

så krävs det 7000 miles för att söka. Så SAS bör alltså kommunicera nåt’t i stil med ”Tyvärr så pga. hög belastning så svarar vi inte få frågor gällande SQ F om ni inte skall boka men om ni blir medlemmar i konkurrenten Lufthansas bonusprogram Miles & More och tjänar in 7000 poäng, så kan ni söka tillgänglighet online och sedan ringa igen och boka.” Troligt? Inte direkt. Jag kommer inte skaffa 7000 miles&more för att avlasta Tallinn. Vill de avlasta Tallinn, gör bokningarna tillgängliga online.

Ökad belastning på Amex kundtjänst utan att de säljer en bokning kommer bara leda till något negativt för oss alla. Antingen i form av enbart ökade kötider om vi har tur, eller i form av ökade serviceavgifter eller mer strikta regler om vi har otur. Detta eftersom jag är övertygad om att kötider och handläggningstider mäts och följs upp = ökade kostnader för dem = tas ut av kund.

De tar redan 450 kronor i bokningsavgift per person. Ska man resa 4 pers så blir det 1400SEK. Då kan de få jobba någon timme eller två för de pengarna anser jag.

De tar redan 450 kronor i bokningsavgift per person. Ska man resa 4 pers så blir det 1400SEK. Då kan de få jobba någon timme eller två för de pengarna anser jag.

Nu är jag nog off topic så admin får kanske flytta eller radera.

Jag kan exempelvis tänka mig att just ökad belastning är en anledning till att det flöt runt en instruktion, albeit officiell eller inte, om att inte söka leg för leg.

Det finns en mängd variabler i detta. Men om köerna ökar och/eller handläggningstiden ökar - och biljettförsäljning inte ökar motsvarande, så får det en konsekvens.

Med det sagt, så gör väl alla som dom vill :)

Toppen