Senaste nytt

SAS erbjuder vouchers till dubbelt värde

perhall

Medlem
Spännande. På hemsidan ger det intrycket att voucher ersätter möjligheten att få ersättning i poäng?
Häromdagen kunde jag välja mellan cash poäng och voucher. Relationen var 3000 SEK, 30 000 poäng eller 6000 SEK voucher, dvs. det är vouchern som är förmånlig
 

M.K

Medlem
Bara att hugga detta erbjudande ju mer jag tänker på det! Inte fel med C till halva priset framöver.

Ersättningen hamnar oavsett på livsnjuterikontot. :)
 

perhall

Medlem
Visserligen är marginalerna låga i branschen men håller med, om 70 procent utnyttjar vouchern och 30 procent glömmer och man dessutom har en viss ränte-/diskonteringseffekt (när vouchern används är pengar värda något mindre) samt allt spenderas hos SAS, då kan man förstå beslutet. Men det är ändå ett tecken på att SAS kan ha lite dåligt med likviditet. Det är ju de medvetna resenärerna som reklamerar och de glömmer inte bort sina vouchers, jag kommer garanterat utnyttja mina... för resor som jag annars skulle betala med AmEx...
 

M.K

Medlem
@perhall jag tror också likviditeten är dålig just nu. Jag har aldrig väntat ens i närheten så länge som denna gång. Bra både för oss och SAS om de har hittat ett sätt att snabba upp denna trista process.

Svårt greppa att en yrkesgrupp lyckas halvera ett stort bolags börsvärde på bara en enda vecka. Över fyra miljarder upp i rök. :eek:
 

Hachans

Medlem
Trixet med vouchers brukar vara att de täcker biljettprisdelen av en resa. Vilket är en relativt liten del av priset.

Kommer dessa även kunna gå att använda för att betala alla skatter och avgifter?
 
Toppen