Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Lite OT, men borde inte utsläppen minska med en expansion av Heathrow? Jag menar om planen kan landa direkt istället för att cirkulera länge i väntan på landningstillstånd, så borde väl utsläppen bli lägre? Hade varit intressant att se beräkningar på detta.
Förutsatt att det inte kommer fler plan då, ja, definitivt. Men sannolikheten att det blir fler plan är nog större...

Tjockt för SAS mellan ARN-CPH idag och ett antal resenärer (inkl min själv) blir erbjuda ombokningar+ersättning för alternativa rutter.

Personligen blev det uppskattat då vi vart uppringda vid frukosttid med frågan om vi vill resa ARN-EWR istället för ARN-CPH-EWR mot en ersättning på 300 euro/pax.

Jag hörde flera vid servicedesk som fick likande erbjudanden till destinationer i Europa, tex Milano och Nice.

För oss blir det 4 timmar på Arlanda men då hinner vi med lunch på Pontus också. Dessutom fick vi bättre platser tillsammans (D+F). Ytterligare en fördel är att LN-RKP står parkerad på CPH och inväntar uppdrag (sedan igår kväll)...

Självklart tackade vi ja.
Poängresande när det är som bäst

11631b4e9d4e40c0adfb4943ab678221.jpg

Kan köra ihop sig ute på Arlanda.

I ett skogsparti i närheten av Arlanda flygplats har det brunnit sedan 14-tiden på måndagen.
Enligt räddningstjänsten är branden omfattande.
– Det brinner ganska mycket, i nuläget över 40 000 kvadratmeter, och sprider sig ganska snabbt, säger Stefan Malmberg, ledningsoperatör vid Storstockholms brandförsvar.

Kan köra ihop sig ute på Arlanda.

I ett skogsparti i närheten av Arlanda flygplats har det brunnit sedan 14-tiden på måndagen.
Enligt räddningstjänsten är branden omfattande.
– Det brinner ganska mycket, i nuläget över 40 000 kvadratmeter, och sprider sig ganska snabbt, säger Stefan Malmberg, ledningsoperatör vid Storstockholms brandförsvar.
Man vattenbombar med HKP nu.

Hur är läget med branden? Blåser det rök över flygplatsen? Riskerar man försening under kvällen?
ESSA/STOCKHOLM/ARLANDA

RWY 01R/19L CLSD DUE FOREST FIRE
FROM: 17 JUN 2019 17:37 TO: 18 JUN 2019 06:00 EST
Kod:
https://www.aro.lfv.se/Links/Link/ViewLink?TorLinkId=162&type=AIS

Sjuuuukt långa köer på landvetter just nu till security. Kön börjar nere vid rulltrappan, kom i tid.

Glad att man åker p klass idag, ingen kö i fast track

Toppen