Senaste nytt

Datum fastställt för SAS A350 första ordinarie avgång, Köpenhamn-Chicago 28 januari 2020

Så om jag nu bokar den här så är jag med på premiären? Såvida SAS inte får försenad leverans eller något annat strul. Behöver ju ändå säkra upp lite poäng innan eurobonusbryt 31 januari.

Vill ju testa både business och plus så blir isåfall plus dit och business hem (om jag ska tolka schemat korrekt).

883ee762e1f038db8426e414b3f45494.jpg
Är det verkligen 350 hem den 29e? Premiärplanet bör ju vända åter redan på kvällen den 28e?

Åh, den slingas inte med de övriga destinationerna SAS nämnde i artikeln?
Inte till en början som jag har förstått. Första veckan ORD, sedan maskin två på PEK en vecka senare.

Se citat från SAS Network till Flygtorget.
-Det är en flygning som inte är slingad och som håller sig inom en 24-timmarsperiod, därför är det en lämplig linje att börja med, säger Aron Bäckström, chef på SAS Network till Flygtorget.

Inte till en början som jag har förstått. Första veckan ORD, sedan maskin två på PEK en vecka senare.

Det kommer två A350 samtidigt alltså? Hänger inte med så bra längre, men är det för att Arlanda-Narita ska öppna? Annars känns det ju som man får överkapacitet..
Flyger man economy på 3-3-3 kan man ju alltid prova att boka gångsätena på mittenraden, är det låg beläggning får man troligtvis alla tre sätena, annars är ändå 2 av 3 där bättre än på "väggraderna".

Även om det här är jättespännande med SAS nya A350 så väntar jag hellre med att boka in en flygning tills vi vet att kärran är levererad och allt är klart med vilka linjer den ska snurra på. Risk annars för equipment change och besvikelse, som när några av oss här hade bokat Finnairs A350 t&r ARN-HEL en dag i oktober 2015. Blev inget av det pga försenad leverans....

• Gilla
Reactions: Alf
Även om det här är jättespännande med SAS nya A350 så väntar jag hellre med att boka in en flygning tills vi vet att kärran är levererad och allt är klart med vilka linjer den ska snurra på. Risk annars för equipment change och besvikelse, som när några av oss här hade bokat Finnairs A350 t&r ARN-HEL en dag i oktober 2015. Blev inget av det pga försenad leverans....
Fast bokar man business full flex eller poängresa kan man ju alltid avboka relativt tätt inpå. SAS lär väl veta dagen innan om de tänkt ta i bruk en A350.... Kanske

I och med att man nu har offentliggjort detta så kan man ju säga att SAS har två stycken A340 över fr o m den 7e februari. Då borde det väl inte vara långt borta innan man också kommunicerar hur många A340 man kommer att behålla och vilka nya linjer man kommer att öppna?
Men, så klart, om man väljer att skrota de första överblivna A340 så kan det väl ta ytterligare något år innan man startar upp något nytt, om man över huvud taget väljer att behålla någon av maskinerna. Det är kanske inte så säkert längre.

Toppen