Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Nu råkade jag hitta att jag tydligen har fly premium +50.000 i år... Är det helt utanför SAS-eurobonus? Råkade se det på saseurobonusmastercard.se.
Om jag förstått det rätt är det en nivå man uppnår och har inget att göra med intjänade poäng utan spenderade pengar?

Jag såg även att de 1000 nivågrundande man får av Mastercard varje månad inte räknas in dit. Räknas Amex 20.000 i dit? Rimligen inte, eller?

Detta är krångligt som tusan, men börjar ju klarna lite iallafall med er suveräna hjälp....

Nu råkade jag hitta att jag tydligen har fly premium +50.000 i år... Är det helt utanför SAS-eurobonus? Råkade se det på saseurobonusmastercard.se.
Om jag förstått det rätt är det en nivå man uppnår och har inget att göra med intjänade poäng utan spenderade pengar?

Jag såg även att de 1000 nivågrundande man får av Mastercard varje månad inte räknas in dit. Räknas Amex 20.000 i dit? Rimligen inte, eller?

Detta är krångligt som tusan, men börjar ju klarna lite iallafall med er suveräna hjälp....
Tips, läs första posten i denna tråd. Dina baspoäng som räknas mot status räknas inte mot Flypremium. Din spend är också totalt irrelevant. Enbart hur många användbara poäng du drar in räknas, oavsett hur du fått dom (finns säkert undantag)

Precis som det står beskrivet baseras din premiumnivå på antalet intjänade extrapoäng under ett löpande år. Oavsett hur du har fått dem.

Tips, läs första posten i denna tråd. Dina baspoäng som räknas mot status räknas inte mot Flypremium. Din spend är också totalt irrelevant. Enbart hur många användbara poäng du drar in räknas, oavsett hur du fått dom (finns säkert undantag)

Tro mig, jag läser det jag hittar med rädsla för alla mästrande kommentarer. Det jag inte förstår frågar jag om. Mästrande är så tråkigt.

Precis som det står beskrivet baseras din premiumnivå på antalet intjänade extrapoäng under ett löpande år. Oavsett hur du har fått dem.

Jag frågar inget jag inte förstår och som behöver förklaras på annat sätt. Det är nämligen så tråkigt att få mästrande kommentarer så det passar man sig rejält för.

Har inget med spend på MC att göra, det baseras helt på hur många Eurobonuspoäng som trillat in på ditt Eurobonuskonto de senaste 12 månaderna (rullande). Så du kan ha ett saldo på 0 poäng men ändå FlyPremium +200.000. (om man spenderat alla 200k+ man tjänat in)

Tack Canadien. Jättebra svar.

Har inget med spend på MC att göra, det baseras helt på hur många Eurobonuspoäng som trillat in på ditt Eurobonuskonto de senaste 12 månaderna (rullande). Så du kan ha ett saldo på 0 poäng men ändå FlyPremium +200.000. (om man spenderat alla 200k+ man tjänat in)

Hittar man vilken nivå man har på annat ställe än mastercards sida? Typ SAS?

Last edited by a moderator:
Hittar man vilken nivå man har på annat ställe än mastercards sida? Typ SAS?
Inlägg nr 1 i denna tråd visar det enklaste sätter att se ens nivå. Hämta hem Master card appen är ett tips.
Annars är det i ett inloggad läge på SAS hemsida, när du letar efter awards platser, där ser du din voucher.

Jag vill verkligen inte låta dryg på något sätt, men ögna igenom denna tråd och du kommer att få svar på mer än vad du säkert undrar över. ;)

De månatliga poängen räknas som sagt inte till nivån men räknas mina totala eurobonus poäng upp med 1000 varje månad ?
Alltså, jag har nu ca 106000 eurobonus poäng och jag har haft mitt sas mc premium i två år. Består då dom 106000 poängen av 24000 poäng jag inte kan använda till bokning ? Eller räknas dom inte in i mina totala poäng?
Första posten säger att statuspoängen per månad inte räknas in i saldot. Flypremium saldot tolkar jag det som.

Jag har haft ett sas amex elite som tydligt säger att de 20000 statuspoängen inte går att boka resor för. Har jag då endast 106000-24000-20000 poäng ?

Orkar inte vänta tills nästa poängöverföring från mastercardet för att ta reda på :p

Inlägg nr 1 i denna tråd visar det enklaste sätter att se ens nivå. Hämta hem Master card appen är ett tips.
Annars är det i ett inloggad läge på SAS hemsida, när du letar efter awards platser, där ser du din voucher.

Jag vill verkligen inte låta dryg på något sätt, men ögna igenom denna tråd och du kommer att få svar på mer än vad du säkert undrar över. ;)
Om du läser några inlägg högre upp avhandlades detta. Så inte enbart jag som ska kolla igenom Verkar det som.

Om du nu inte vill vara dryg, tycker du det är ett lämpligt inlägg då?

Och om du läser frågar jag om det finns något ANNAT ställe att se det.

Toppen