Senaste nytt

Datum fastställt för SAS A350 första ordinarie avgång, Köpenhamn-Chicago 28 januari 2020

Det rimliga är ju att sätta alla på samma ställe. Och det rimliga då är nog Köpenhamn eftersom de har fler av de riktigt långa linjerna. New York och Chicago är ju i sammanhanget kort, så den enda egentligen riktigt långa linjen från Stockholm/Oslo är ju ARN-LAX. Och ju längre linje desto mer nytta av att den drar mindre soppa kan man tänka sig. (Och i kombination med att det i första hand väl är 340 som kommer ersättas, och de bor ju också i södern)
Om nu ARN-TYO kommer till som det pratats om så tror jag att den kanske kommer flygas med A350.

Last edited:
Bläk 3-3-3 är sämsta möjliga konfig (tycker t.o.m. 2-5-2 som fanns förr-i-tiden är bättre, ok att mittsättesryttaren i 5 raden fick rejäl nitlott :))

Tror att jag är mestadels negativt inställd till detta, men är ändå lite kluven.
Negativt:
  • Sidosektionerna går bort till 100% för mig nu, så det kommer bara bli aisle seats i mittsektionen som jag väljer. Vill inte ha två personer innanför mig, och jag vågar inte ens tänka på mardrömmen att få en fönsterplats i denna konfig och blir inlåst innanför två andra - då tar jag nog hellre mittplatsen i en 5-rad, då har man åtminstone två olika alternativa vägar ut.
  • Vid låg beläggning så är det ju underbart när man kan få en egen 4-rad i mitten. Jag sover ofta mer/bättre på en sån än i en business-stol. Nu kan man bara få 3 stolar i bredd och även om jag inte är jättelång så kommer jag nog inte kunna ligga helt raklång, utan behöver kura ihop mig lite.
Positivt:
  • Den stora fördelen med denna konfig är ju att vid låg beläggning så ökar sannolikheten att man kan få en egen 3-rad markant då det nu finns tre stycken 3-sektioner per rad istället för bara en 4-sektion tidigare. Som nämnts ovan så är ju en 3-sektion sämre än en 4:a, men jag kommer ändå kunna sova rätt så bra i denna snik-fully flat.

Vad tror/vet ni om första raden i Plus?
Tror ni skärmen hammar i armstödet som nu eller kan den hamna på väggen tro?
Är lite kluven kring vad jag ska välja...

Toppen