Senaste nytt

Intressant poolprojekt i London

Agö

Medlem
Vad sägs om detta smått galna projekt? Oklart var och när men vore kul om det blir verklighet.

London is getting a stunning 'world first' infinity pool with 360-degree views | Metro News

upload_2019-6-8_10-5-18.jpg

upload_2019-6-8_10-5-28.jpg

upload_2019-6-8_10-5-38.jpg

Hur f-n tar man sig i och ur poolen kanske fler än jag funderar på...

“Normally a simple ladder would suffice, but we didn’t want stairs on the outside of the building or in the pool as it would spoil the view – and obviously you don’t want 600,000 litres of water draining through the building either.

“The solution is based on the door of a submarine, coupled with a rotating spiral staircase which rises from the pool floor when someone wants to get in or out – the absolute cutting edge of swimming pool and building design and a little bit James Bond to boot!”

Källa:
News & Stories in Swimming Pool Design | Compass Pools

Svårt att tro att de kan bygga den enligt bilden, de infinity pools jag sett som är högt upp tvingas ha yttre skyddsbarriärer som hindrar att någon kravlar sig över kanten

Sjukt cool skisser. Kommer ju aldrig bli som på bilderna, men även något som är i närheten kommer ju vara Nice. Kommer lätt lägga till på listan om det blir något av det.

Kanske skulle skapa en 'galna poolprojekt-tråd'... men avståndet från London till NYC är inte så långt, så jag droppar denna upptäckt här.
About - + POOL Poolprojekt i East River NYC. Lite som havnebaden i Köpenhamn. Go for it!

Toppen