Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

mha321

Medlem
Ni som registrerat Revolut-kortet i Google Pay, hur ser det ut i Revolut-appen? Dyker det upp ytterligare ett kort där (som de virtuella) med egna spärrinställningar, eller följer sådant med huvudkortet?
Ingen ändring i revolut-appen -- finns ju ingen anledning att det ska ändras där.

Däremot går det utmärkt att registrera det virtuella kortet från Revolut i Google Pay, så man behöver inte registrera det faktiska fysiska.
 
  • Gilla
Reactions: ekf

ekf

Medlem
Ingen ändring i revolut-appen -- finns ju ingen anledning att det ska ändras där.
Det jag tänkte på var om man vill spärra bara det fysiska kortet eller bara Google Pay-kortet... Det senare ska väl visserligen inte behövas.. Nåja, jag har ju Apple.. får se hur det blir när de lanserar Apple Pay..
 

mha321

Medlem
Det jag tänkte på var om man vill spärra bara det fysiska kortet eller bara Google Pay-kortet... Det senare ska väl visserligen inte behövas.. Nåja, jag har ju Apple.. får se hur det blir när de lanserar Apple Pay..
Poängen är väl att det räcker med att ta bort det ur Google Pay, du behöver inte ta bort det ur Revolut-appen.

Har man betalda Revolut-kortet kan man väl dessutom ha obegränsat antal virtuella kort? Isåfall kan man använda ett dedicerat sådant kort.
 

ekf

Medlem
Poängen är väl att det räcker med att ta bort det ur Google Pay, du behöver inte ta bort det ur Revolut-appen.
Ja, absolut. Tänkte mer på om man ville spärra det under en period utan att ta bort det, jag formulerade mig nog otydligt.
Har man betalda Revolut-kortet kan man väl dessutom ha obegränsat antal virtuella kort? Isåfall kan man använda ett dedicerat sådant kort.
Det skulle fungera om inställningarna för Google Pay-kortet följer inställningarna för det kort man använde för att skapa det. Det var väl lite kring det jag undrade egentligen, om det knyts till det kortet eller blir ett synligt resp osynligt ytterligare kort som blir oberoende av ”grundkortet” (t.ex. fortsätter fungera även om man raderar det virtuella ”grundkortet”)
 

mha321

Medlem
Det skulle fungera om inställningarna för Google Pay-kortet följer inställningarna för det kort man använde för att skapa det. Det var väl lite kring det jag undrade egentligen, om det knyts till det kortet eller blir ett synligt resp osynligt ytterligare kort som blir oberoende av ”grundkortet” (t.ex. fortsätter fungera även om man raderar det virtuella ”grundkortet”)
Inte hos mig iaf. Och jag förstår inte hur det skulle kunna göra det. Om jag lägger till ett kortnummer i en tredjeparts app (google pay), hur skulle det kunna skapa ett extra virtuellt kort i Revolut-appen?

Däremot får man i Google Pay-appen ett virtuellt kortnummer som inte är samma som det virtuella kortet i Revolut. Slutar på helt olika nummer. Men det syns inte något i Revolut-appen.
 

ekf

Medlem
Inte hos mig iaf. Och jag förstår inte hur det skulle kunna göra det. Om jag lägger till ett kortnummer i en tredjeparts app (google pay), hur skulle det kunna skapa ett extra virtuellt kort i Revolut-appen?
Revolut blir ju kontaktade när man lägger till kortet i Google Pay, då skulle de kunna skapa ett nytt virtuellt kort som representerar Google Pay-kortet och som sedan syns i appen. Eller stoppa betalningar med Google Pay-kortet om det underliggande kortet är satt i spärrat/låst status.

Eller har jag missförstått det hela och Google Pay fungerar inte som Apple/Samsung Pay?
 

gneken

Medlem
Nu verkar revolut funka med Apple Pay. Fick inte in Mastercard, däremot funkade gratis visa kortet perfekt.

3a6adb8dd286223e00a5fe41198cb16b.jpg
 

ekf

Medlem
Sweet! Funkade här med!
Tillägg: Det gick bra att lägga till mitt fysiska Visakort, men mitt virtuella Visakort med samma BIN gick inte att lägga till.
Jag läste även i Revoluts forum att "lås/spärr"-inställningarna från kortet man använt för att skapa sitt Apple Pay-kort även påverkar möjligheten att använda Apple Pay.. så det kan ju finnas en viss poäng i att ha ett särskilt virtuellt revolutkort för bara det (så att man kan använda Apple Pay även om det fysiska kortet behöver låsas av någon anledning).
 
Toppen