Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

ldmnt

Medlem
Försökte även jag göra en ändring på en utresa, ben för ben. Fick tvärnej.

På min fråga varför: "This is something we all have agreed on".

Extremt dålig försämring om det håller i sig
 
Försökte även jag göra en ändring på en utresa, ben för ben. Fick tvärnej.

På min fråga varför: "This is something we all have agreed on".

Extremt dålig försämring om det håller i sig
Med de svaret låter de mer som att "agenterna är lata"... Känns som de blir lite väl sura under ett måndagsmöte.
 

Milan

Medlem
Jag har en bokning som jag vill ändra utresan på. Menar ni att det kan bli struligt att få till det, utan att min hemresa påverkas? Mvh
 

Canadien

Medlem
Jag har en bokning som jag vill ändra utresan på. Menar ni att det kan bli struligt att få till det, utan att min hemresa påverkas? Mvh
Nej det går i princip alltid bra så länge som agenten inte gör fel och råkar deleta hela bokningen... har dock aldrig hänt mig trots mängder av ändringar genom tiderna. Men risken finns och då har man tyvärr inte mycket att sätta emot.
 

Mr Basic

Medlem
Nej det går i princip alltid bra så länge som agenten inte gör fel och råkar deleta hela bokningen... har dock aldrig hänt mig trots mängder av ändringar genom tiderna. Men risken finns och då har man tyvärr inte mycket att sätta emot.
Instämmer med @Canadien
Dock skadar det inte att vara extremt tydlig så att inget misstag begås.
 

Senator

Moderator
Efter att ha gråtit en skvätt när jag avbokade TG och SQ F fick jag som vanligt grym service från SAS i Tallinn. Vi tänker åka till Thailand i slutet av oktober/början av november. Vi tar med svärföräldrarna som tack för hjälp men också som extra barnpass. @Alf jag bryter en princip, men eftersom Thai är lika med 0 blir det Turkish Airlines direkt till Phuket. Hade önskat TG F till BKK för oss, och svärföräldrarna i C men det fanns inte. Rakaste vägen och det som finns just nu. Jag kan komma att kolla Thai senare och byta.

Agenten jag talade med fick en enkel uppgift: titta 3 veckor och hitta 9-12 dagars resa från sista två veckor i oktober till första veckan i november

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2019 | Sida 23 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Kimmen00

Medlem
Efter att ha gråtit en skvätt när jag avbokade TG och SQ F fick jag som vanligt grym service från SAS i Tallinn. Vi tänker åka till Thailand i slutet av oktober/början av november. Vi tar med svärföräldrarna som tack för hjälp men också som extra barnpass. @Alf jag bryter en princip, men eftersom Thai är lika med 0 blir det Turkish Airlines direkt till Phuket. Hade önskat TG F till BKK för oss, och svärföräldrarna i C men det fanns inte. Rakaste vägen och det som finns just nu. Jag kan komma att kolla Thai senare och byta.

Agenten jag talade med fick en enkel uppgift: titta 3 veckor och hitta 9-12 dagars resa från sista två veckor i oktober till första veckan i november

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2019 | Sida 23 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Tycker Turkish C är bra. Dessutom läge att kolla in nya loungen på nya flygplatsen i Istanbul...
 
Uppdaterad.

Efter mycket planerande och ibland ner på minutens marginal vid stopp så har jag fått till besök i samtliga länder i Centralamerika. De flesta >20h. Resan bokades som open jaw, ut till GUA och hem från CUN. På det bokades en enkel GUA-BZE med stopp för att besöka de sista länderna. Mellan BZE och CUN går inga Star Alliance-flyg så däremellan blir det en roadtrip upp längs Yucatan.

Länder vi prickar av:
Mexico
Belize
Guatemala
El Salvador
Honduras
Nicaragua
Costa Rica
Panama


Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Turkish, Avianca, Copa
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: Managua (MGA), Hem från Cancun (CUN)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur Open Jaw + Enkel
Antal poäng (per person): 65 000 (2-4-1) plus 15 000
Skatter&avgifter (per person): ca 4000:-
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Påsken 2020
Bokad: Maj 2019


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Helvete vilken resa/bokning :)
Kan man alltså ha längre stopp (hur långa?) på så många "mellanlandningar" i en resa? Är newbie..
 
Toppen