Senator
Moderator
Detta hände mig 2004: Bolaget jag åkte med (tror det var Sterling) bytte flygplats från CIA till FCO under denna vecka jag var i Rom. När jag skulle hem hade informationen om bytet av flygplats inte nått lastarna på FCO, så det fanns ingen som kunde plocka ut bagaget. Efter 4h började kabinpersonalen själva lasta ur planet.
Annars har jag fått landa på BGO istället för Stord (en ö utanför Bergen) när det var dåligt väder. Fick ingen shuttle fixad av bolaget, men släktingar skjutsade![]()
Sen fick jag landa på ARN istället för VST påväg från CPH när det haglade kraftigt ( 1999-2000 tror jag). Då fanns det shuttlebussar redo![]()
Jag har fått ta buss till HAU då flyget från Stord (SRP) ställdes in under tiden Coast Air hade rutten. Hade separat biljett med SAS till ARN samma kväll. Blev en natt på Gardermoen ensam. Utmaningen var att jag skulle med LH till HKG nästa dag, och siste SAS till ARN hade åkt. Så jag landade på ARN 09:00 och hade 4t att åka hem, tvätta, och packa. Fick dock "belöning" via OpUP till F på resan till HKG. SAS visade som vanligt vilja att hjälpa, inte Coast Air.