Senaste nytt

Köp extrapoäng på flysas 15% billigare kampanj

Med Fly Premium , 60k poäng för business med SAS. 60k poäng kostar nu 10200 SEK. Måste ju vara en bra affär att "köpa" till sig en award resa med denna kampanj om man har högsta Fly Premium eller är det bara jag som tänker så här? Funderar på att köpa 150k poäng för 25.500 SEK då vi är 2 vuxna och 1 barn och 150k poäng är ju vad det kostar för oss 3 med poäng? Betalda biljetter ligger väl runt 60-70k SEK annars?

Med Fly Premium , 60k poäng för business med SAS. 60k poäng kostar nu 10200 SEK. Måste ju vara en bra affär att "köpa" till sig en award resa med denna kampanj om man har högsta Fly Premium eller är det bara jag som tänker så här? Funderar på att köpa 150k poäng för 25.500 SEK då vi är 2 vuxna och 1 barn och 150k poäng är ju vad det kostar för oss 3 med poäng? Betalda biljetter ligger väl runt 60-70k SEK annars?

Jag gjorde så - köpte 60000 poäng till en resa i business.

Dock kan man enligt villkoren köpa max 100000 poäng per år så din plan funkar inte riktigt.

Ja, men 1M poäng räcker inte till 8 First resor, billigaste First är till Mellanöstern från Europa (som jag antar är startpunkt) och den kostar 140k poäng.
Lägger man inte in amex vouchers i det där så vet jag inte riktigt hur man räknat på att det ska bli 8 resor i First
Räknar självklart med Amex vouchers!

Ja om man bara vill resa och inte tvunget till en speciell plats vid en speciell tid så är det ju billigt. SAS är ju rätt snåla på Awards i Business till många destinationer.

Jaha så ni sitter och tankar poäng här alltså? :). Man ska aldrig köpa poäng av moderskeppet hörde jag en vis man säga på BC en gång i tiden :). Ping @Berglund

Klart man blir lite sugen på att okynnestanka lite

Var har du sett datumet för hur länge kampanjen gäller?
Jag kan inte hitta något på points.flysas.com...

Anledningen att jag frågar är för att jag får in en del poäng från mitt amex-kort runt den 20:e som påverkar hur många poäng jag skulle behöva (vilja) köpa. Så jag hade gärna sett en säker källa på när kampanjen upphör. Till den 20:e eller Till och med den 20:e kan vara avgörande för mig... :)

Du vet väl att du kan logga in och se dina ackumulerade poäng på Amex hemsida så du borde ha en ganska bra uppfattning om hur många poäng du får vid nästa sweep.

Jaha så ni sitter och tankar poäng här alltså? :). Man ska aldrig köpa poäng av moderskeppet hörde jag en vis man säga på BC en gång i tiden :). Ping @Berglund

Klart man blir lite sugen på att okynnestanka lite

Hade den dessutom sammanfallit med en ”dubbla poäng på mastercard”-helg så hade man nog maxat. 100 000 poäng för 17 000 kr och sedan ytterligare 5100 poäng för själva spenden :)

Hade den dessutom sammanfallit med en ”dubbla poäng på mastercard”-helg så hade man nog maxat. 100 000 poäng för 17 000 kr och sedan ytterligare 5100 poäng för själva spenden :)

@Capa tack för ping. :)

@CoooC
Fast 16,17 öre per poäng är ju sannerligen inget fynd (17000/105100)! Är man beredd att betala de summorna för poängen så borde man redan maxa räkningsbetalningar via Betalo/Billhop åt hela kvarteret - där ”kostar” poängen endast 12,5 öre per poäng.

Enda undantaget från att aldrig köpa poäng från moderskeppet är - möjligen - om man har en särskild resa planerad och fattas några få poäng - då kan det kanske vara försvarbart.

Att vansinnesköpa poäng bara för att ”tanka” är bara dumt och man får betala överpris. Rent generellt bör man noga tänka igenom alla ”poängköp” som renderar högre pris än 10 öre per poäng. Det är lätt att bli fartblind och bara köra på - vilket är ett av syftena med ett bonusprogram. Låt dig inte luras i den enkla fällan!

Du har såklart rätt! :) Spend på 500 000 kr med Amex Elite på Billhop med 2,5% i avgift ger ju 102 500 poäng för 12 500 kr. Vilket ju tom är 12,2 öre per poäng.

Lägger man till möjligheten för vissa att ”säkra” vouchers och dessutom möjligheten till att förhandla en lägre avgift hos Billhop så blir ju detta bättre ur alla aspekter.

Toppen