Senaste nytt

Köp extrapoäng på flysas 15% billigare kampanj

Intressant. När man loggar in går det utmärkt att dra slidern för antal extrapoäng man vill köpa ända upp till 1 000 000 poäng (för det facila priset 170 000 SEK). Men klickar man på villkoren framgår tydligt att man endast får köpa 100 000 extrapoäng per år (jag har för mig att det var 60 000 poäng per år tidigare, så här har man nog ökat på).

Undrar hur SAS tänkte här? Jag känner inte direkt för att lägga 170 kkr på att testa (även om det vore skönt att få årets andra voucher säkrad) ;-)
170tkr är inte allt för dåligt?
Fan 8 first T/R

• Gilla
Reactions: WTP
Har lite svårt att avgöra om det är värt att köpa ”bara” för rabattens skull. ”Behöver” inte poängen för att ta mig över nån gräns.

Någon som kan hjälpa mig med lite olika perspektiv på värdet här :)

Han räknar väl på 1.000.000 poäng kostar 170k sek.
Ja, men 1M poäng räcker inte till 8 First resor, billigaste First är till Mellanöstern från Europa (som jag antar är startpunkt) och den kostar 140k poäng.
Lägger man inte in amex vouchers i det där så vet jag inte riktigt hur man räknat på att det ska bli 8 resor i First

Har lite svårt att avgöra om det är värt att köpa ”bara” för rabattens skull. ”Behöver” inte poängen för att ta mig över nån gräns.

Någon som kan hjälpa mig med lite olika perspektiv på värdet här :)
Generellt är grundregeln att behöver man inte poängen just nu eller har ett specifikt mål med dom så ska man inte köpa.
Det gäller inte bara SAS poäng utan även andra flygbolag och poäng.

Sen kan det självklart komma kampanjer som gör det för bra för att inte hoppa på, som tex med Avis bilarna där priset per poäng blev väldigt billigt.

Missade first, fick för mig det handlade om sas C. My bad!
Ja, men 1M poäng räcker inte till 8 First resor, billigaste First är till Mellanöstern från Europa (som jag antar är startpunkt) och den kostar 140k poäng.
Lägger man inte in amex vouchers i det där så vet jag inte riktigt hur man räknat på att det ska bli 8 resor i First

Kampanj på flysas!

BEHÖVER DU FLER POÄNG?
Just nu kan du köpa Extrapoäng med 15% rabatt. Så passa på att köpa de där poängen som saknas för en bonusresa eller en hotellövernattning. Gäller till den 20/5 2019.

https://points.flysas.com/start

Var har du sett datumet för hur länge kampanjen gäller?
Jag kan inte hitta något på points.flysas.com...

Anledningen att jag frågar är för att jag får in en del poäng från mitt amex-kort runt den 20:e som påverkar hur många poäng jag skulle behöva (vilja) köpa. Så jag hade gärna sett en säker källa på när kampanjen upphör. Till den 20:e eller Till och med den 20:e kan vara avgörande för mig... :)

Var har du sett datumet för hur länge kampanjen gäller?
Jag kan inte hitta något på points.flysas.com...
Står här Offers and news | SAS

upload_2019-5-15_15-15-27.png

Toppen