Senaste nytt

Resa till Nice med stop och lounge

ptotheg

Medlem
Hej,

Jag och några vänner är sugna på en resa till Nice i höst. Jag behöver några fler poäng för att nå EBG under hösten också. Det är min önskan att finna en resa med 1 stop och lite tid för lounge. Sökte genom ITA fram detta som exempel med SWISS:

Matrix - ITA Software by Google

Bokningsklass P motsvarar Plus Saver om jag inte förstått fel. Då jag ej har hunnit nå EBG behöver biljetten ge mig tillgång till något vettigt. Vad får jag för upplevelse om jag skulle boka ovanstående? Som att åka i SAS Plus med tillgång till business lounge?

EBG krävs för Senator?

Mvh

Jag och några vänner är sugna på en resa till Nice i höst. Jag behöver några fler poäng för att nå EBG under hösten också. Det är min önskan att finna en resa med 1 stop och lite tid för lounge. Sökte genom ITA fram detta som exempel med SWISS:

Länken funkar tyvärr inte, säkrare om du lägger upp en screenshot på den resa du sökt fram.

Bokningsklass P motsvarar Plus Saver om jag inte förstått fel. Då jag ej har hunnit nå EBG behöver biljetten ge mig tillgång till något vettigt. Vad får jag för upplevelse om jag skulle boka ovanstående? Som att åka i SAS Plus med tillgång till business lounge?
Om det är Swiss-flighter med Swiss egna flightnummer (d.v.s. ej codeshare) så kollar du på denna sida för att se vad du får för intjäning.
EuroBonus-partner – Swiss | SAS
100% av flugen distans för P-klass, minst 600 poäng.

Du har tillgång till Business-lounger eftersom du flyger Business.

EBG krävs för Senator?
Stämmer. EBG = Star Alliance Gold och det är med det man kommer in i Senator-lounger.

Hej,

EBG krävs för Senator?

Mvh
Yes, tillgång till biz loungen. EBG+ krävs för senator.
Vad gäller poäng så är det dock inte att likställa med plus men det har du säkert koll på. P ger 100% per miles per ben.

Edit: miles rundas till närmsta 100-tal så 574 blir 600 och 532 blir 500 etc.

Jo poängen per bokningsklass framgår tydligt av Swiss partnersidan. EuroBonus-partner – Swiss | SAS

Vad tråkigt att länken ej fungerade. Vi testar följande:

Screenshot 2019-05-05 at 13.23.10.png

Länken funkar tyvärr inte, säkrare om du lägger upp en screenshot på den resa du sökt fram.

Om det är Swiss-flighter med Swiss egna flightnummer (d.v.s. ej codeshare) så kollar du på denna sida för att se vad du får för intjäning.
EuroBonus-partner – Swiss | SAS
100% av flugen distans för P-klass, minst 600 poäng.

Du har tillgång till Business-lounger eftersom du flyger Business.

Stämmer. EBG = Star Alliance Gold och det är med det man kommer in i Senator-lounger.
Fattar inte riktigt den uträkningen. Om man flyger GOT-MXP i klass W, är det antalet Miles x 0.5 som gäller då?

Fattar inte riktigt den uträkningen. Om man flyger GOT-MXP i klass W, är det antalet Miles x 0.5 som gäller då?
Antar att du flyger Swiss via ZRH när du skriver GOT-MXP. Dvs GOT-ZRH-MXP.

Då får du 700 för GOT-ZRH (722 i verkligheten) och 300 för ZRH-MXP (127 i verkligheten men minimum är 300 för bokningsklassen)
Great Circle Mapper

Toppen