Senaste nytt

Hotellfunderingar & tips gällande Singapore & Bangkok april 2020

Maja

Medlem
Funderar som bäst över familjens påsklovsresa 2020 och det lutar åt Singapore och Bangkok. Ska bara lyckas få till en 2-4-1-bokning först.

Har haft en dröm om att bo på Marina Bay Sands och givetvis ta ett dopp i infinitypoolen. :D

Annars är det Hiltons hotell jag siktar in mig på pga status etc.

Någon som har bott på Marina Bay Sands och kan berätta mera? Värt pengarna eller överskattat? Tänker mig en natt där och en dag vid poolen. Resterande dagar blir nog på Conrad Singapore. Totalt räknar jag med 5 nätter i Singapore.

Conrad Bangkok eller Millennium Hilton Bangkok eller dela nätterna mellan båda hotellen sen när vi avslutar resan i Bangkok. Har aldrig varit där tidigare. Totalt tror jag vi landar på 4 nätter där.

Singapore var vi på bröllopsresa 2006 och bodde då på Marina Mandarin Singapore har jag för mig. Vill minnas att vi åt en fantastisk frukost bl.a. där. :D

Tar tacksamt emot input kring mina hotellfunderingar och även generella tips kring saker att se och uppleva för 2 vuxna och ett barn på 11år.

Tack på förhand!

Funderar som bäst över familjens påsklovsresa 2020 och det lutar åt Singapore och Bangkok. Ska bara lyckas få till en 2-4-1-bokning först.

Har haft en dröm om att bo på Marina Bay Sands och givetvis ta ett dopp i infinitypoolen. :D

Annars är det Hiltons hotell jag siktar in mig på pga status etc.

Någon som har bott på Marina Bay Sands och kan berätta mera? Värt pengarna eller överskattat? Tänker mig en natt där och en dag vid poolen. Resterande dagar blir nog på Conrad Singapore. Totalt räknar jag med 5 nätter i Singapore.

Conrad Bangkok eller Millennium Hilton Bangkok eller dela nätterna mellan båda hotellen sen när vi avslutar resan i Bangkok. Har aldrig varit där tidigare. Totalt tror jag vi landar på 4 nätter där.

Singapore var vi på bröllopsresa 2006 och bodde då på Marina Mandarin Singapore har jag för mig. Vill minnas att vi åt en fantastisk frukost bl.a. där. :D

Tar tacksamt emot input kring mina hotellfunderingar och även generella tips kring saker att se och uppleva för 2 vuxna och ett barn på 11år.

Tack på förhand!
Conrad Singapore ett av mina favorit hotel
Millennium Bangkok, mitt tipps undvik det hotellet, känns som ett charterhotell, välj Conrad eller Hilton Sukhumvit
Det här är minna uppfattning om dessa hotell, det finns många som tycker annorlunda skall du snart få se, men mej kan du lita på!

Bodde på Conrad Singapore förra helgen. Hade höga förväntningar, och de överträffades. Fantastisk service och underbar lounge (lite tråkig frukost kanske).

I Bangkok tycker jag Hilton Sukhumvit (som 24) alternativt DoubleeTree Sukhumvit (soi 26) Jag väljer den som är billigast, då dessa ligger ihop. Dessa är de solklara valen för mig, men då bor också min bästa polare på Rembrandt som ligger Soi 18.

Conrad Singapore blir det garanterat några nätter!

Men hur är det med Marina Bay Sands i Singapore?

Och Bangkok så verkar Millennium vara det hotell som jag ska stryka. Hur är det Conrad Bangkok?

Marina Bay kändes som att komma till Disneyland stort och väldigt opersonligt men poolen var ju anledningen för oss och det är kul att ha varit där.
Se till att få ett rum högt upp med utsikt in mot stan så kan ni se ljus showen i vattnet nedanför.

Jag tycker inte Millennium var så himla dåligt. Ligger dock på "fel" sida floden. Däremot var loungen och frukosten helt ok.

Angående MBS, gillar du charter och en massa massa människor som tar selfies så säger jag KÖR. Vi bokade en natt där för att ha testat. När vi kom upp till poolen så var det ändlösa rader med solstolar och i poolen en massa människor som tog selfies verkligen överallt. Jag kommer aldrig bo där igen (däremot är det ju roligt att ha testat det...)

@Tommy & @Golfkillen Gillar verkligen inte charter etc, men var mest för att ha testat. Är lite rädd att poolen är översvämmad av folk och det bara är trångt och jäkligt.

Men sen jag såg någon dokumentärfilm om hotellet så har jag varit svårt sugen på att bo där. :rolleyes::cool:

@Tommy & @Golfkillen Gillar verkligen inte charter etc, men var mest för att ha testat. Är lite rädd att poolen är översvämmad av folk och det bara är trångt och jäkligt.

Men sen jag såg någon dokumentärfilm om hotellet så har jag varit svårt sugen på att bo där. :rolleyes::cool:
Poolen är översvämmad, och det är inte så att du får lugn och ro. Men du kan säga att du bott där och får fina bilder på Singapore.

För mig är MBS bäst på bild från andra sidan vattnet.

Poolen är översvämmad, och det är inte så att du får lugn och ro. Men du kan säga att du bott där och får fina bilder på Singapore.

För mig är MBS bäst på bild från andra sidan vattnet.
Ha, ha, kanske bara ska slå det ur hågen och göra något annat för pengarna och ta kort från andra sidan istället.

Toppen