Senaste nytt

Strejkens hjältar?

Håller med föregående talare - kom fram på under 5 minuter som EBG runt 12:30 och blev ombokad till Finnair utan minsta tjafs.

Vore det inte mer på sin plats att man skickade något trevligt till de som drabbats av strejken. Det är väl ändå upp till SAS att reda ut det man ställt till med. Det minsta man kan begära är väl att kundtjänst är trevliga och hjälpsamma.

De flesta drabbade är tyvärr helt okunniga om sina rättigheter och vad man kan kräva i den situation som råder just nu. Dessa personer är helt utlämnade till det godtycke som råder hos olika SAS medarbetare och med långa väntetider i telefonkö eftersom de flesta saknar status.

På detta forum har ju de flesta betydligt bättre kunskaper om sina rättigheter och kommer med kreativa förslag om rutter mm. Det är mer än vad de flesta av SAS agenter har. Dessutom har de flesta här (tror jag) hög status vilket gör att man sparar mycket energi och tid genom kortare telefonköer.

Ansluter mig.
Gjorde en claim för utlägg för en hotellnatt för två timmar sedan. Fick precis ett mejl att utbetalningen till mitt konto har skett.
Ganska otroligt snabb hantering!

@Alf det är alltid med stor respekt jag läser dina inlägg, men detta förstår jag inte helt, menar du ledningen i SAS eller företaget SAS och deras piloter?

Jag har ingen uppfattning om vem som orsakat strejken. Det är ju två parter som inte är överens. För mej är det företaget SAS som är leverantör av en tjänst jag beställt i form av en resa. När det då gäller att hjälpa de som är drabbade är det ju företaget som får ta det ansvaret.

Jag har ingen uppfattning om vem som orsakat strejken. Det är ju två parter som inte är överens. För mej är det företaget SAS som är leverantör av en tjänst jag beställt i form av en resa. När det då gäller att hjälpa de som är drabbade är det ju företaget som får ta det ansvaret.
Det är väl alltid fackförbundet som strejkar och arbetsgivaren som lockoutar. Att den ena parten väljer att ta till stridsåtgärd kan inte den andra parten lastas för. Huruvida det vid enskild konflikt är rätt eller fel att gå ut i strejk eller inte, det är en annan femma.

Toppen