Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

D

Deleted member 4140

Guest
Har du någon status? Jag som EBD har kommit fram på typ 10 minuter idag.

Sedan står det dig absolut fritt att sluta flyga med SAS, men när det väl blir strejk hos andra bolag så tror jag inte din upplevelse blir mycket annorlunda. Personligen tycker jag SAS har skött denna strejken riktigt bra! Jag tror inte heller att SAS kommer tillåta dig att avboka dina framtida resor kostnadsfritt, om du nu inte har köpt flexibla biljetter som är avbokningsbara.

Som en sista notis, även om det inte verkar gå så bra så tror jag ändå att de i alla fall försöker förhandla. Det ligger i allas intressen att få en lösning på det hela ;)

Vad har de skött bra? Det var snack om strejk 2-3 veckor innan, kunde ju börjat fixa diverse ting redan innan, hoppas någon tar sas till domstol och att de går i konkurs, nog får vara nog. Har bekanta som missat begravning.

Vad gör man om man är fast i USA och ens ESTA går ut? Tror inte direkt USA bryr sig om flygbolaget strejkar eller inte och folk lär vara tvungna att lägga ut en jädra massa för att kunna ta sig hem.
 

Marion9

Ny medlem
Har Silverststus, värde noll på det så behöver ha en bättre status för att komma fram.

Det borde väl minst sitta ett par hundra och svara i telefon nu?
 

Martin Gren

Medlem
Vad har de skött bra? Det var snack om strejk 2-3 veckor innan, kunde ju börjat fixa diverse ting redan innan, hoppas någon tar sas till domstol och att de går i konkurs, nog får vara nog. Har bekanta som missat begravning.

Vad gör man om man är fast i USA och ens ESTA går ut? Tror inte direkt USA bryr sig om flygbolaget strejkar eller inte och folk lär vara tvungna att lägga ut en jädra massa för att kunna ta sig hem.

Varför skulle de ”fixa diverse ting” innan det blev klart att det blev strejk? Märkligt påstående.
 

Agö

Medlem
Personligen tycker jag SAS har skött denna strejken riktigt bra!
Det är väl klart att de inte har hanterat detta bra. Jag hoppas att det blir en dyr läxa och att produktionen nu läggs ut på underentreprenörer så att vi en gång för alla får slut på detta.

Följer personligen mina föräldrars flight hem från Alicante som jag bokat åt dem. Senaste besked var:

"Remember your travel date will unfortunately be at least 2 to 4 days delayed".

S.k. bra hantering. De tar det dock med ro, så även jag. Jag ska driva caset så långt jag kan för dem och det ska jag njuta av.
 
Toppen