Hafermann
Medlem
Ut från 5an, in på 4an och då meddela att du redan använt boardingkortet på T5Alright. sista frågan: kan jag gå mellan 5an och 4an utan att passera security igen? Eller måste jag ut från 5an och sen in på 4an?
/nybörjare![]()
Ut från 5an, in på 4an och då meddela att du redan använt boardingkortet på T5Alright. sista frågan: kan jag gå mellan 5an och 4an utan att passera security igen? Eller måste jag ut från 5an och sen in på 4an?
/nybörjare![]()
Tack för svar!
Ser också nu att man inte har fast track på T4 med amex platinum. Platinum känns ganska värdelöst om man reser mycket från T4, eller?
Jag vet säkerligen redan svaret, men har loungen någon policy gällande barn, eller räknas bar oavsett ålder som 1 gäst?
Min fundering baserar jag på att via PP lounger ger fri entré till barn < en viss ålder.
Jag skall ut och flyga själv med sönerna i sommar. Jag kan ju inte med att snabbt döpa om en av sönerna till Mrs. GOTBound och ta med hennes kort bara för att komma in på AMEX loungen.
Alternativet är en av PP loungerna som har <12 år policyn, men då jag sällan passerar via ARN så vill jag gärna testa Pontus.
EK
En gäst är det som gäller, det går dock bra att betala in en andra gäst. Finns inget undantag för barn, sen kan ni alltid fråga händer ju ibland att de gör undantag, framförallt om det är lite folk i loungen har ni väl lite bättre chans men räkna med att det blir nej på att ta med två gäster även fast de är barn.Jag vet säkerligen redan svaret, men har loungen någon policy gällande barn, eller räknas bar oavsett ålder som 1 gäst?
Min fundering baserar jag på att via PP lounger ger fri entré till barn < en viss ålder.
Jag skall ut och flyga själv med sönerna i sommar. Jag kan ju inte med att snabbt döpa om en av sönerna till Mrs. GOTBound och ta med hennes kort bara för att komma in på AMEX loungen.
Alternativet är en av PP loungerna som har <12 år policyn, men då jag sällan passerar via ARN så vill jag gärna testa Pontus.
EK
På Pontus kan du be om att bli seatad i restaurangen och betala för ena barnets mat, medans ni andra två äter från loungemenyn.
En gäst är det som gäller, det går dock bra att betala in en andra gäst. Finns inget undantag för barn, sen kan ni alltid fråga händer ju ibland att de gör undantag, framförallt om det är lite folk i loungen har ni väl lite bättre chans men räkna med att det blir nej på att ta med två gäster även fast de är barn.
Tack för era svar. Jag förutsätter inget och räknar med ett nej, fråga går alltid och jag har redan ett nej.
EK
Beroende på hur gamla barnen är och hur stora de är i maten så kan du ju kanske testa att börja med att säga att ni enbart kommer att beställa två maträtter och att barnen delar på en av dem. Det är ju fortfarande kanske inte riktigt enligt reglerna, så du kan få nej, men borde öka chansen litegrann (och har man väl fått komma in och sätta sig, så finns det nog en hyfsad chans att de trots allt erbjuder er att få varsin rätt till barnen).
Portionerna på Pontus är inte jättestora, men för yngre barn så borde det vara hyfsat OK att t.ex. dela på lammkorven de har nu. Man får två korvbitar och potatismos till det. Får ni OK på detta upplägg så får du ju åtminstone möjligheten att testa Pontus, och om ni inte blir nog mätta så kan ni ju röra er vidare till PP-lounge och fylla på med lite mer.