Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Hej alla experter på BC! Har en fråga, bokade en biljett till München i december 2018. Valde nödutgång och innehar eurobonus guld. Nu är det så att det blev flygplansbyte och jag förlorade min plats. Som 2 meter lång är det viktigt att ha en sådan plats. Frågade om det gick att byta vilket inte var möjligt. Är detta något som är okej, eller har jag rätt till kompensation? Flygresan blir ju långt från behaglig

Hej alla experter på BC! Har en fråga, bokade en biljett till München i december 2018. Valde nödutgång och innehar eurobonus guld. Nu är det så att det blev flygplansbyte och jag förlorade min plats. Som 2 meter lång är det viktigt att ha en sådan plats. Frågade om det gick att byta vilket inte var möjligt. Är detta något som är okej, eller har jag rätt till kompensation? Flygresan blir ju långt från behaglig

Tyvärr så kan det bli så då och då, inget att göra något åt, även om det är trist att drabbas.

Ping @Tonton

Tyvärr så kan det bli så då och då, inget att göra något åt, även om det är trist att drabbas.

SAS skriver ju själva på sin sida att man har rätt till liknande kategori som man valt, men kanske inte just samma plats. Dvs har du valt nödutgång som har extra benutrymme så ska du få en plats med extra benutrymme.
upload_2019-4-17_16-50-11.png

Den där texten är en kvarleva från någon svunnen tid. Den här texten som finns på ett betydligt tydligare ställe och inte begraven i bokningsdialogen är vad som ska gälla egentligen. Men så länge inte SAS ändrar texten överallt så går det ju att mjölka på kompensation.

Kontentan är att inga sittplatser garanteras. Men det går att få pengarna tillbaka om man inte får sin bokade plats. Eller säkert poäng om man vill.

Men har man bokat sin sittplats gratis så är man rökt, liksom man är på typ alla andra flygbolag.

770c2969a8fbc29db91be3c1b41a1dc5.jpg

Toppen