Million Miler
Medlem
Nej, och det är väl kanske därför han skapade tråden. Annars är det ju en ickefråga.Fast nu fick ju inte @intuition s familj access...
Nej, och det är väl kanske därför han skapade tråden. Annars är det ju en ickefråga.Fast nu fick ju inte @intuition s familj access...
Det är många gånger man själv inte har 100 koll på regler mm men tror att man ska ha access eller liknande.Nej, och det är väl kanske därför han skapade tråden. Annars är det ju en ickefråga.
Kanske därför många motsätter att +fam ska få access till fast track, blir ju inte så ”fast” direkt om alla gör så.Och till sist varför jag tyckte att det kunde vara smidigt att ändå släppa in någon i express-linjen fast att det inte står så på BP. Faktiskt inte för att jag själv tycker jag är viktig och måste snabbt igenom. Utan för att jag tycker synd om de som hamnade efter mig. När man reser med INF drar det med sig en del. Typ en barnvagn som ska fällas ihop (med INF på armen) och läggas på bandet i en låda. Det tar en stund att göra med bara en hand fri. Sedan har vi barnmaten och vattnet. Det ska skannas separat, helst i specialmaskinen för detektering av sprängämnen. Sedan ska det eventuellt provsmakas.
Metalldetektorn tar också lite extra tid - ibland är de oroliga för att vi lyckas gömma något mellan våra kroppar, så efter skanning måste det ändå till manuell genomsökning av oss båda.
Oj. Det var mycket kommentarer!
Ska försöka vara lite tydligare.
Det är SAS som sköter incheckning för diverse *A, inkl TAP som jag flög idag. Därför står det fast track
(eller rättare "FAST/LOUNGE") på boarding-pass. Så i hastigheten kallade jag det för fast track fast att jag mycket väl vet att det jag använde idag heter CPH Express. Så jag förstår att det kunde missförstås. Alltså - jag försökte komma igenom CPH express med hjälp av *G status när jag flög TAP ekonomi.
Jag är med på att man inte kan räkna med att kunna ta med sig kreti och pleti på sin snabb-väg genom säkerheten. Men här tilläts alltså inte en INF - på samma e-ticket som jag - access. Då tänker jag att någon har haft otur när de tänkte. Ska jag lämna min INF på det vanliga rullbandet och själv gå i fast-track? Förlåt, CPH express. Min INF fick samma boarding grupp som jag (det var ju alltid något) men inte CPH express. Typ osmidigt.
Och till sist varför jag tyckte att det kunde vara smidigt att ändå släppa in någon i express-linjen fast att det inte står så på BP. Faktiskt inte för att jag själv tycker jag är viktig och måste snabbt igenom. Utan för att jag tycker synd om de som hamnade efter mig. När man reser med INF drar det med sig en del. Typ en barnvagn som ska fällas ihop (med INF på armen) och läggas på bandet i en låda. Det tar en stund att göra med bara en hand fri. Sedan har vi barnmaten och vattnet. Det ska skannas separat, helst i specialmaskinen för detektering av sprängämnen. Sedan ska det eventuellt provsmakas.
Metalldetektorn tar också lite extra tid - ibland är de oroliga för att vi lyckas gömma något mellan våra kroppar, så efter skanning måste det ändå till manuell genomsökning av oss båda.
Och faktum är, sist jag flög med INF från kastrup (på en CA biljett, CA deltar inte alls i CPH express varken för elit eller business class) så skickade vakterna mig direkt till express-kön för att vi inte skulle korka igen de vanliga linjerna helt.
Smidigt, sa Bill.
Fast det var väl inte INF det anmärktes på utan ditt vuxna resesällskap?Oj. Det var mycket kommentarer!
Ska försöka vara lite tydligare.
Det är SAS som sköter incheckning för diverse *A, inkl TAP som jag flög idag. Därför står det fast track
(eller rättare "FAST/LOUNGE") på boarding-pass. Så i hastigheten kallade jag det för fast track fast att jag mycket väl vet att det jag använde idag heter CPH Express. Så jag förstår att det kunde missförstås. Alltså - jag försökte komma igenom CPH express med hjälp av *G status när jag flög TAP ekonomi.
Jag är med på att man inte kan räkna med att kunna ta med sig kreti och pleti på sin snabb-väg genom säkerheten. Men här tilläts alltså inte en INF - på samma e-ticket som jag - access. Då tänker jag att någon har haft otur när de tänkte. Ska jag lämna min INF på det vanliga rullbandet och själv gå i fast-track? Förlåt, CPH express. Min INF fick samma boarding grupp som jag (det var ju alltid något) men inte CPH express. Typ osmidigt.
Och till sist varför jag tyckte att det kunde vara smidigt att ändå släppa in någon i express-linjen fast att det inte står så på BP. Faktiskt inte för att jag själv tycker jag är viktig och måste snabbt igenom. Utan för att jag tycker synd om de som hamnade efter mig. När man reser med INF drar det med sig en del. Typ en barnvagn som ska fällas ihop (med INF på armen) och läggas på bandet i en låda. Det tar en stund att göra med bara en hand fri. Sedan har vi barnmaten och vattnet. Det ska skannas separat, helst i specialmaskinen för detektering av sprängämnen. Sedan ska det eventuellt provsmakas.
Metalldetektorn tar också lite extra tid - ibland är de oroliga för att vi lyckas gömma något mellan våra kroppar, så efter skanning måste det ändå till manuell genomsökning av oss båda.
Och faktum är, sist jag flög med INF från kastrup (på en CA biljett, CA deltar inte alls i CPH express varken för elit eller business class) så skickade vakterna mig direkt till express-kön för att vi inte skulle korka igen de vanliga linjerna helt.
Smidigt, sa Bill.
Då skulle det inte vara så snabbt till slut.Alla med barn borde automatiskt få använda fasttrack för att förenkla resandet för alla.....