Senaste nytt

Livets första business-resa

sandek

Medlem
FRA-ARN med lh är bokat i business (som var billigare än eco, sjukt nog!)

Vad ska jag tänka på, inte missa etc? Vilken lounge är bäst på FRA?

Utgå från att jag är helt grön :)

(Och flytta gärna tråden om jag borde ställt frågan i en existerande tråd)

Alltid kul när det händer! :)

Du kommer in i Lufthansas Business Class lounger på Frankfurt som är ganska trevliga. De finns flertalet på Frankfurt men de är ganska likvärdiga så länge man inte reser från delen som är utanför Schengen (vilket du inte gör i detta fall).

Sitt i en skön fåtölj, ta något att tugga på och njut av en kall öl eller ett glas vin :)
Maten ombord är inget speciellt men brukar smaka bra för en så pass kort flygning. Kan ex. vara en kall sallad med tonfisk, bröd, efterrätt och så klart dryck.

Hoppas du får en trevlig flygning!

Vad ska jag tänka på, inte missa etc? Vilken lounge är bäst på FRA? Utgå från att jag är helt grön :)
OK då utgår jag från att du är illgrön. :) Om du inte redan har det klart för dig så tänk på att business inom Europa på en kort flygning är något helt annat än de interkontinentala mat-, dryck- och sovaiplattsängorgierna som en del reseberättelser här mycket förföriskt skildrar. :(

Jag tycker Air Canada-loungen är bättre än Lufthansas Businessclass Lounger, men den ligger i non-Schengen området och man måste ha mycket gott om tid på sig.

Beställ en GT ombord. Det är nämligen endast spriten som särskiljer dryckesutbudet mellan klasserna på Lufthansa inom Europa. Vin och bubbel är detsamma i bägge klasser.

• Gilla
Reactions: Gus
OK då utgår jag från att du är illgrön. :) Om du inte redan har det klart för dig så tänk på att business inom Europa på en kort flygning är något helt annat än de interkontinentala mat-, dryck- och sovaiplattsängorgierna som en del reseberättelser här mycket förföriskt skildrar. :(
Okej, kanske inte helt grön..;) ser främst fram emot att slippa köer och hänga lite i loungen.
Din primära uppgift blir att rapportera om affärsklassgardinen är stängd.

Lufthansa och affärsklassgardinen | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
will do
Jag tycker Air Canada-loungen är bättre än Lufthansas Businessclass Lounger, men den ligger i non-Schengen området och man måste ha mycket gott om tid på sig.
Tyvärr inte så mycket tid!
Beställ en GT ombord. Det är nämligen endast spriten som särskiljer dryckesutbudet mellan klasserna på Lufthansa inom Europa. Vin och bubbel är detsamma i bägge klasser.
Låter givet :)

Din primära uppgift blir att rapportera om affärsklassgardinen är stängd.

Lufthansa och affärsklassgardinen | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Inte en endaste sekund var den stängd. Ingen rörelse bakifrån dock.
Blev tyvärr ingen GT på planet, men däremot 2st i Business class-loungen borta vid A24-26 på FRA. Det var väldigt mycket folk där (fick vänta i typ 20 min innan jag fick en fåtölj), och höjdpunkten var en gubbe som hällde M&Ms ner i en plastpåse som han stoppade i sitt bagage. Trevligt med bartender också som blandade kanontrevliga bruksGTs på Bombay Sapphire och Fever tree.

Annars var det gott käk på planet, om än väldigt lite. Varmrökt lax och en liten potatissallad, pannacotta med kaffe samt två chokladpraliner.

All in all en trevlig upplevelse, och även om jag nog inte kommer sitta i business särskilt ofta framöver så förstår jag absolut tjusningen med att vara SA Gold, och det känns nästan orimligt att inte köra fast track, lounge och priority boarding nu.

Toppen